ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏုိ၀င္ဘာလ ၃၁မွာ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆုံက ႏွစ္ထပ္တံတားမွ တံတားတစ္စင္းကုိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ၿဖတ္သန္းခြင့္ ၿပဳလုိက္ၿပီဆုိတဲ့ သတင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာေတြမွာ ဖတ္လုိက္ရပါတယ္။ အဲဒီကမွ အေတြး ဆင့္ကဲၿပီး ယာဥ္ေက်ာပိတ္ဆုိ႔မႈေတြေၾကာင့္ အစုိးရသစ္ဟာ လမ္းငါးခြဆုံေတြမွာ ကုန္းေက်ာ္တံတားေတြ တည္ေဆာက္ေနပါတယ္။ စၿပီးမေဆာက္ခင္ကတည္းက မီဒီယာေတြမွာ ေၿခာက္လအတြင္း ကုနး္ေက်ာ္ ေလးစင္း တံတားေတြ အၿပဳိင္ေဆာက္မယ္လုိ႔ အစုိးရသစ္ေတြၾကြား၀ါခဲ့ဖူးပါတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့လည္း ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၾကာၿမင့္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရတာပါပဲ။ အစုိးရသစ္ရဲ႕ ေလးႏွစ္သက္တမ္းေလာက္မွ ကုန္းေက်ာ္တံတားေတြ ပီပီၿပင္ၿပင္ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ 

            ေရႊဂုံတုိင္ကုန္းေက်ာ္ တံတားလည္း ကုိးဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္းၿပီးစီးၿပီ ဆုိၿပီလာမယ့္ ႏုိ၀င္ဘာမွာ ဖြင့္လွစ္ႏုိင္မယ္ ဆုိတဲ့ သတင္းလည္း ဖတ္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုန္းေက်ာ္တံတားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ရွည္းလ်ားေကြ႔ေကာက္လြန္းၿပီး တံတားတည္ေဆာက္မႈေတြဟာ ေခတ္ေနာက္က်ေနတဲ့ ဒီဇုိင္းပုံစံအတုိင္းၿဖစ္ၿပီး အႏၱရာယ္မ်ားတဲ့ တံတားေကြ႔ေတြ ၿဖစ္ေနပါတယ္။ ယခင္အစုိးရလက္ထက္က ေဆာက္ခဲ့ၿပီး လမ္းပုိင္းဆုိင္ရာ တည္ေဆာက္မႈ အႏၱရာယ္ေတြ ရင္ဆုိင္ၾကဳံေတြ႔ ေနရတဲ့ တံတားေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ အႏၱရာယ္တံတားေကြ႔မ်ား ရယ္လုိ႔ High Speed ဂ်ာနယ္စတင္ထြက္ရွိတဲ့ အခ်ိန္က ေရးသားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္  အခုအသစ္ေဆာက္တဲ့ တံတားေတြဟာ လည္းအဲဒီတံတားေတြလုိပဲ ေကြ႔ေကာက္ရွည္လ်ားေနၿပီး ယာဥ္ေက်ာက်ပ္မႈကုိ လက္ပူတုိက္ေၿဖရွင္းတဲ့ နည္းလမ္းမ်ားလားလုိ႔ သံသယ ၿဖစ္ဖြယ္ရွိပါတယ္။ 

            တံတားနဲ႔ လမ္ပုိင္းဆုိင္ရာကုိ စနစ္တက်ေပါင္းစပ္ၿပီး အဆင္ေၿပေၿပတံတားဆုိလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ဖူးသမွ် ပုဇြန္ေတာင္ တံတားပါပဲ အဲဒီတံတားမွာ နာမည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ရွာၾကည့္ေပမယ့္ ဂူးဂဲလ္အက္ထဲမွာေတာင္ နာမည္မပါပါဘူး။ ဒီတံတားကုိ တည္ေဆာင္တာ ကုိလုိနီေခတ္ေလာက္တည္းက ၿဖစ္မယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္။ တံတားဟာ သာေကတ မဂၤလာေတာင္ညႊန္႔ ပုဇြန္ေတာင္ တာေမြ သု၀ဏစတဲ့ ၿမဳိ႕နယ္ေတြကုိ အထက္ပုဇြန္ေတာင္လမ္း စက္ရုံလမ္းေတြကုိ ကြန္ယက္သဖြယ္ ႏွစ္ထပ္လမ္းေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ေပးထားပါတယ္။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အဲဒီတံတား ေသးေသးေလးေပၚက ၿဖတ္သန္းသြားတာေတာင္ အဲဒီၿဖတ္သန္းသြားမႈကုိ မသိလုိက္မသိဘာသာ ၿဖစ္ၿဖစ္သြားတယ္။ လမ္းပုိင္ဆုိင္ရာ လမ္းလႊဲလမ္းၿဖတ္နဲ႔ ယွက္ၿဖာမႈအားေကာင္းၿပီး စနစ္က်တဲ့ တြက္ခ်က္မႈေတြေၾကာင့္ အဲဒီတံတားေပၚမွာ ယာဥ္ေက်ာက်ပ္မႈ မၿဖစ္ေပၚေစခဲ့ပါဘူး ..။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ စနစ္က်တဲ့ တံတားအေနနဲ႔ အဲဒီတံတားေလးကုိ အမွတ္တရ ၿဖစ္မိပါတယ္။ 

            အခု ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တံတားအသစ္ေတြမွာ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိၿဖစ္ေနရတယ္ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိေဆာက္ရတယ္ ဆုိတာကုိ တိတိက်က် မသိရပါဘူး…။ ႏုိင္ငံေတာ္နဲ႔ ခရုိနီကုမဏီေတြ လက္၀ါးၾကီးအုပ္ စိတ္ထင္ရာလုပ္လုိက္တာမ်ား လာလုိ႔ သံသရပြားရပါတယ္။ ပထမဦးဆုံး ကၽြန္ေတာ္  ဖြင့္လွစ္ၿပီးၿဖစ္တဲ့ လွည္းတန္းဂုံးေက်ာ္တံတားၾကီးကုိ ေလ့လာၾကည့္မိပါတယ္။ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာရပ္ေတြ နကန္းတလုံးမွ မသိပဲ တံတားတစ္စင္းကုိ လူၿပိန္းတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ အဆင္ေၿပမေၿပေလ့လာၾကည့္တာပါ…။ မွားခ်င္လည္း မွားယြင္းႏုိင္ပါတယ္။ လွည္းတန္း တံတားဟာ လွည္းတန္း လမ္းဆုံမွာ ရန္ကုန္ၿပည္လမ္း နဲ႔ ရန္ကုန္ၿပည္လမ္းကုိပဲ တံတားထုိးထားတာမ်ဳိးေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ တံတားၾကီးမွာ ခါးလယ္မွာေကြ႔ေနတယ္။ ရန္ကုန္ၿပည္လမ္းအတုိင္း သြားတဲ့ ယာဥ္ေတြအတြက္ေတာ့ မီးပြိဳင့္ေစာင့္စရာ မလုိေတာ့ေပမယ့္ တၿခား အင္းစိန္လမ္း၊ လွည္းတန္းလမ္း၊ တကၠသုိလ္ရိပ္သာလမ္း ယာဥ္ေက်ာေတြ အတြက္ေတာ့ ယခင္အတုိင္းမီးပြဳိင့္ေစာင့္ ေနရဆဲပါ..။ ရုိးရုိး တစ္လမ္းသြား ကုန္းေက်ာ္တံတားေလာက္ကုိေတာ့ ကမာၻေပၚမွာ ဒုတိယကမာၻစစ္ မတုိင္ခင္ကတည္း ေဆာက္ေနၾကပါၿပီ..။ အခု ႏွစ္ဆယ့္တစ္ရာစုေရာက္မွာ လမ္းငါးခြဆုံေလးမွာ လူၾကီးလမ္းေၾကာင္းအမ်ားဆုံး သြားတဲ့ ရန္ကုန္ၿပည္လမ္းေလးကုိ တံတားထုိးေပးတယ္ဆုိတာ ပ်င္းရိစရာေကာင္းတဲ့ အာဏာရွင္စနစ္က မ်က္ႏွာလိုမ်က္ႏွာရ လုပ္တဲ့အကြက္ေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္..။ အဲဒီတံတားဟာ ေနာက္ငါးႏွစ္ေလာက္ၾကာရင္ တုိးပြားလာမယ့္ ယာဥ္စီးေရနဲ႔ က်ၿပန္ရင္ ၀န္ထုတ္၀န္ပုိးတစ္ခုလုိ ၿဖစ္က်န္ခဲ့ႏုိင္ပါတယ္။ 

            သမၼတၾကီးကေတာ့ ၿပည္သူေတြအဆင္ေၿပေအာင္လုိေတာ့ စီမံၿပီးလုပ္ေနတာပါပဲ ဒါကုိ ယုံမွားသံသရမရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ေပးကားေပး၏ မရဆုိတာနဲ႔ပါပဲ..။ အင္းစိန္လမ္းမေပၚကေန ရုံးတက္ရုံးဆင္း လုပ္ေနရတာတဲ့ ခရီးသြားၿပည္သူေတြကုိ ေစာင့္ၿမဲေစာင့္ဆဲပါ။ ဒီၾကားထဲကမွာ  တံတားသြန္က်လာတဲ့ ယာဥ္ေတြဟာ ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္းမွာ က်ၿပန္ေတာ့ ၿပန္ၿပည့္က်ပ္သြားၿပီး ေၿမနီကုန္းလမ္းဆုံမွာလည္း တစ္ခါၿပန္စုၿပဳံတုိးေနရၿပန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီေန႔ေခတ္မွာ စီမံကိန္းဟာ လတ္တေလာ အခ်ိန္ေလးအဆင္ေၿပ ရုံမဟုတ္ပဲ ေနာက္ ငါးႏွစ္ ဆယ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ အထိ ေ၀းေ၀းၾကည့္ၾကည့္ မွန္မွန္ၿမင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ သုိ႔မဟုတ္ကေတာ့ တုိင္းၿပည္ဘ႑ာေတြ ထပ္တလဲလဲကုန္ ထပ္တလဲလဲ ၿပဳၿပင္နဲ႔  ပ်က္အစဥ္ ၿပင္တစ္သက္ ၿဖစ္ေနပါမယ္။ 

            ေနာက္ထပ္ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္လက္မအီမသာ ၿဖစ္မိတဲ့ တံတားက ေရႊဂုံတုိင္တံတားပါ။ အဲဒီတံတားဟာ ကမာၻေအး ဘုရားလမ္း ႏွင္းဆီကုန္း ဘုိးဘြားရိပ္သား ကုန္းအဆင္းကေန ခ်ဥ္းကပ္လမ္းကုိ တက္လာၿပီး ကြန္ဒုိတုိက္အၿမင့္ ၾကီးေတြ ၾကားကေန ကမာၻေအး ဘုရားလမ္း ဇီ၀ိတဒါန သံဃာေဆးရုံေရွ႕နားမွာ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းဆင္းပါတယ္။ တံတားေပၚမွာ ၁၅ဒီဂရီေလာက္ ေကြ႔ႏွစ္ေကြ႔ေလာက္ပါၿပီး… ခ်ဥ္းကပ္လမ္း အဆုံးမွာ ဂငယ္ေကြ႔ၾကီးတစ္ခုရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရန္ကုန္ ေၿမာက္ဥကၠလာ မဂၤလာဒုံ စတဲ့အထူးယာဥ္ေမာင္းေတြ ဘီအမ္ဆရာေတြရဲ႕ Racing ေတြနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ဂငယ္ေကြ႔နဲ႔ ….။ ခရီးသြားၿပည္သူေတြအတြက္ စိတ္လက္ေလးလံမိပါေသးတယ္။ ဗႏၵဴလတံတားလုိ႔ ကုန္းဆင္းေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္က်မွ စလုိးေဒါင္းေတြ ခံမွာလား မသိေသးပါ။ ဘာေၾကာင့္ ေရႊဂုံတုိင္လမ္းနဲ႔ အေနာက္ေရႊဂုံတုိင္လမ္းကုိ တံတားမထုိးလည္း ဆုိတာ ပေဟဠိၿဖစ္မိပါတယ္ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာရွိေတြမွာေတာ့ အေၿဖေကာင္းေကာင္း ရွိမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ဘာမွမသိႏုိင္တာမုိ႔ ဒါၿမန္မာၿပည္လုိ႔ပဲ ကုိယ့္ ပေဟဠိကုိရင္ထဲမွာ ၿမဳိသိပ္ထားလုိက္ပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏုိင္ငံရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးေၿခလွမ္းေတြ ေတာင္တစ္လွမ္းေၿမာက္တစ္လွမ္းပါ ေခတ္စနစ္ေတြထဲမွာ ဒုကၡထုထည္နဲ႔ က်န္ခဲ့တာကေတာ့ ၿပည္သူေတြပါပဲ။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ေၿပာဖူးတာ အမွတ္ရမိတယ္ ၿပည္သူေတြက ပညာရွိၿဖစ္ေနၾကၿပီတဲ့ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ပညာေပးခံရတာေတြ မ်ားလုိ႔တဲ့ေလ..။ ေကာင္းမြန္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္ၾက ပါေစ။


Aung Pai Soe