ညခ်မ္းက နီယြန္မီးကြက္ေတြ တစ္စက္စက္ စြန္းထင္းေနပါတယ္… ကၽြန္ေတာ္ ပန္းဆုိးတန္းလမ္းမ ဟိႏၵဴ ဘုရားေက်ာင္း ၾကီးေရွ႕က ကတၠရာလမ္းေပၚမွာ ခ်ခင္းထားတဲ့ ထမင္းေၾကာ္ဆုိင္မွာ ထုိင္ေနၿပီး ေကာ္ဖီမစ္တစ္ ခြက္မွာေသာက္ၿပီး ဇိမ္က်ေနတုန္း… မီးပြိဳင့္က ဘတ္(စ္)ကား တစ္စင္းက စိတ္ေကာက္ေန႔တဲ့ ေကာင္မေလးလုိ ေကာက္ထြက္ သြားတာ ၿမင္လုိက္မွ လြင့္ေနတဲ့ အေတြးစေတြ လန္႔ဖ်တ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဘတ္(စ္) ကားေတြ အေၾကာင္း စဥ္းစားမိပါတယ္… ရန္ကုန္မွာ ဘတ္(စ္)ကားေတြ ရွိတာ ေတာ္ေသးတာပဲ လုိ႔ စဥ္းစားမိပါတယ္… အခုကၽြန္ေတာ္ ညနက္ တဲ့အထိ ၿမဳိ႕ထဲမွာ ေအးေအးေဆးေဆး ေကာ္ဖီထုိင္ေသာက္ေနလုိ႔ ရတယ္.. ဆယ့္မုိင္ေလာက္ေ၀းတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ကုိ ၿပန္ဖုိ႔ ေလးဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ ဘတ္(စ္)ကား စီးလုိက္ရင္ရၿပီ… ကၽြန္ေတာ္ ဘ၀မွာ ဘတ္(စ္)ကားစီးရတဲ့ သက္တမ္းက ေတာ္ေတာ္ၾကာၿပီ… အသက္ငါးႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ဘတ္(စ္)ကားကုိ ပုံမွန္စီးၿဖစ္လာတာ အခု အသက္သုံးဆယ္ ဆုိေတာ့ သိပ္ေတာ့ အၾကာၾကီး မဟုတ္ေလာက္ေသးပါဘူး.. ငယ္ငယ္က စစီးဖူးတဲ့ ဘတ္(စ္)ကားက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေခၚ ဗုိက္ပူလုိ႔ ေခၚတဲ့ စစ္က်န္ ခ်က္ဗုိးလက္ ေခၚသစ္သားဘတ္စကားၾကီးေတြပါ.. ၁၉၈၇ခုႏွစ္ ကၽြန္ေတာ္ သူငယ္တန္းစတက္ ကတည္းက အဲဒီဘတ္စ္ကားၾကီးေတြ စစီးခဲ့ရတာပါ… မိဘ၀န္ထမ္းေတြက ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ထဲမွာ အလုပ္လုပ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔လည္း အိမ္နဲ႔ အေ၀းၾကီး ၿမဳိ႕လယ္ေကာင္က ေက်ာင္းမွာေက်ာင္းလုိက္တက္ရပါတယ္… အဲဒီကတည္းက စစီးရတဲ့ ဘတ္(စ္)ကားဟာ ဒီေန႔အထိပါပဲ…အဲဒီတုန္းက ကေလးေတြဆုိေတာ့ ရုံးခ်ိန္မွာ က်ပ္ညပ္ဖိသိပ္ေနတဲ့ ဘတ္စ္ကားကုိ မိဘေတြ အတင္းေခ်ာ့ေမာ့ၿပီး စီးေစၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို ေက်ာင္းပုိ႔ပါတယ္.. ေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေနတုိင္းစီးေနၾကဆုိတာ သိတဲ့ ဒရုိင္ဘာေတြ တခ်ဳိ႕က ကၽြန္ေတာ္ကို သူတုိ႔ေဘးက ေနရာလြတ္ကေလးမွာ ေပးေပးထုိင္ တတ္ပါတယ္.. သစ္သားဘတ္စ္ကားအုိၾကီးေတြ လႈပ္လီလႈပ္လဲ့ေလးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ဘ၀ ခရီးစဥ္ေတြ စခဲ့ရသလုိပါပဲ… အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တစ္ခါတစ္ ဘီအမ္ဟီႏုိးကားေတြ စီးရရင္ ကံေကာင္းတဲ့ ေန႔လုိ႔ မွတ္မိတတ္ပါတယ္.. လမ္းေပၚမွာ ကုိယ္ပုိင္ကား ဆုိတာလည္း မာဇဒါကားေတြ ေဘာက္စ္၀က္ဂြန္ေလးေတြ ဖီးယက္ကားေလးေတြနဲ႔ လမ္းေတြက ပိတ္ဆုိ႔မႈသိပ္မရွိေသးပါဘူး… အဲဒီတုန္းက မွတ္မိတာက ဘတ္စ္ကားက မီးပြိဳင့္ ခဏခဏမိရင္.. ရုံး၀န္ထမ္း ေတြ စိတ္ဆုိးတတ္ပါတယ္.. သူတုိ႔က မီးပြိဳင့္ မိတာ ဒရုိင္ဘာ သိပ္မေမာင္းတတ္လုိ႔ ထင္တတ္တဲ့ အေၿခအေနမ်ဳိးပါ… သူတုိ႔အေနနဲ႔ ရုံးကုိ အခ်ိန္မွီသြားဖုိ႔ လုိပါတယ္.. အဲဒီအခ်ိန္က စီးေနက် ဘတ္(စ္)ကားတစ္စီးမမွီရင္ ေနာက္တစ္စီးေစာင့္ဖုိ႔ ဆုိတာ ေတာ္ေတာ္ေလးစိတ္ရွည္ရပါတယ္.. ဘတ္စကားတစ္စီးနဲ႔ တစ္စီးၾကားမွာ နာရီ၀က္ၿခား ၾကာတတ္သလုိ႔… လမ္းေၾကာ တစ္ေၾကာမွာ ယာဥ္လုိင္း တစ္ခုစီပဲ ေၿပးတာမ်ဳိးပါ… ယခုေခတ္လုိ႔ ယာဥ္လုိင္းေတြ အမ်ာၾကီး မ်ဳိးမဟုတ္ေသးပါ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ဆုိ ၁၉၉၀ ေလာက္အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚက ယာဥ္လုိင္းေတြက မထသယာဥ္လုိင္း ဂဏန္းနံပါတ္က ဆယ္ ဂဏန္းပဲ ရွိေသးပါတယ္… အဲ့အခ်ိန္မွာ သူမ်ားႏုိင္ငံေတြ မွာ ႏွစ္ထပ္ကားေပၚေနေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ အဲဒီတုန္းက ႏွစ္စီးတြဲယာဥ္ေပၚေနၿပီ ၿဖစ္လုိ႔.. ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ေခတ္သိပ္ေနာက္ က်က်န္ခဲ့တယ္လုိ႔ မခံစားရပါဘူး..:)…။ ဟီႏုိးႏွစ္စီးကုိ တစ္စီးက အင္ဂ်င္တုိ႔ စီတီယာတုိင္တုိ႔ ဂီယာေတြ ပါၿပီး ေနာက္တစ္စီးက လူစီးထုိင္ခုံေတြသာပါတဲ့ ကားကုိ ကပရကတီထြင္ေပးထားတာ ၿဖစ္ပါတယ္ ႏွစ္စီးတြဲယာဥ္ဟာ လူေနထူထပ္တဲ့ ၿမဳိ႕နယ္ေတြကုိ လွည့္ပါတ္ၿပီး လုိင္းဆြဲပါတယ္… ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရိန္းႏုိးလုိ႔ ေခၚတဲ့ မွန္အလုံပိတ္ ကားၾကီးေတြ ေပၚလာပါတယ္… ကားေတြက ဆုိဖာအေကာင္းစားေတြနဲ႔ မွန္အလုံပိတ္ကားၾကီးေတြ ပါ အဲ့ဒီကားၾကီးေတြက ေလ၀င္ေလထြက္ေကာင္းတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားေတြ စီးေနက်ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ခံေတြကို ေခါင္းမႈးေအာ့အန္ ေစလုိ႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အစပုိင္းမွာ မစီးၾကပါဘူး.. က်ပ္က်ပ္သပ္သပ္ စစ္က်န္ ဘတ္စ္ကားေတြကုိပဲ စမတ္က်က် တုိးစီးၾကတုန္းပါ.. အဲဒီကားေတြကုိ ရိန္းႏုိးကားေတြ ဘယ္ႏုိင္ငံက ေရာက္လာလည္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မမွတ္မိပါ.. အဲဒီေနာက္ပုိင္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆီမွာ ရွိတဲ့ ဘီအမ္ဟီးႏုိးနဲ႔ခပ္ဆင္ဆင္တူတဲ့ အင္ဂ်င္အားေကာင္းေကာင္း ထိုင္ခုံေကာင္းေကာင္းနဲ႔ စူပါဟီးႏုိးကားၾကီးေတြ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ေရာက္လာပါတယ္.. အဲဒါဟာ ၁၉၉၂၊ ၁၉၉၃ေလာက္ ၿဖစ္ပါမယ္… အဲဒီစူပါဟီးႏုိးကားၾကီးေတြကုိ အခုအခါ နယ္ၿမဳိ႕ေတြ ေရာက္ရင္ေတြ႔တတ္ပါတယ္.. ကုန္ပစၥည္းေတြတနင့္တပုိး လူေတြတစ္ေထြးၾကီးနဲ႔ နယ္ၿမဳိ႔တစ္ၿမဳိ႔နဲ႔ တစ္ၿမဳိ႕နဲ႔ ပုိ႔ေဆာင္ေပးတာ ေတြ႔ရတတ္ပါေသးတယ္..။ အဲဒီေနာက္ပုိင္းေတာ့ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ေခတ္သစ္ ဘတ္စ္ကားေတြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆီတစ္မ်ဳိးၿပီး တစ္မ်ဳိးေရာက္လာ ေတာ့တာပါပဲ.. ကားေတြက မွန္ေတြ စတီးလက္ရန္းေတြ အထုပ္အပုိးတင္ဖုိ႔ ခရီးေဆာင္ ပစၥည္း၀က္ၿခံေတြ ထုိင္ခုံအေပၚမွာ ပါလာပါတယ္ ေက်ာ္မွီဆုိဖာေတြနဲ႔ စတုိင္က်က် စီးနင္းလုိ႔ရလာပါတယ္… ဒါေပမယ့္ ထုံးစံအတုိင္း တၿဖည္းၿဖည္းနဲ႔ ကားေကာင္းေတြဟာ လုိင္းဆြဲရင္း ပ်က္ပ်က္စီးသြားတတ္လုိ႔ ဆုိဖာေတြဟာ အေပါက္အၿပဲေတြ လက္ကုိင္ကြင္းေတြ ပ်က္တာ နဲ႔ ေနာက္ပုိင္း တစ္ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ကားအေကာင္းေတြဟာ ပ်က္စီးသြားတတ္ပါတယ္… ခရီးသည္တခ်ဳိ႕ဟာ စီနင္းရဲ႕ ပစၥည္းအေကာင္းေတြကုိ လက္ေဆာ့ေၿခေဆာ့ ဖ်က္ဆီးတတ္ပါတယ္ … အစကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒီလူေတြ ဘာလုိ႔ ဒီလုိလုပ္လည္း နားမလည္ခဲ့ပါဘူး.. အမွန္တကယ္ သူတုိ႔ခံစားမႈကုိ နားလည္ရေတာ့ သူတုိ႔ဟာ စီမံကိန္းစီးပြားေရး စနစ္မွာ က်ပ္တည္းက်ဥ္းေၿမာင္းစြာ ရွင္သန္ရပ္တည္ခဲ့ရၿပီး ရင္းႏွီးၿမဳပ္ႏွံႏုိင္သူ ေတြကုိ မုန္းတီးရမယ့္စိတ္အခံက အရုိးစြဲ ေနပါတယ္ … ၿပီးေတာ့ ဘာကုိနာက်ည္းရမယ္မွန္း တိတိက်က်မသိေပမယ့္ သူတုိ႔ရင္ထဲ နာက်ည္းစိတ္ေတြရွိေနပါတယ္.. အဲဒါဟာ သူတုိ႔ရင္ဆုိင္ရတဲ့ ေခတ္အေၿခအေနက သူတုိ႔ကုိ ခံစားနာက်င္ေစခဲ့ လုိ႔ပါပဲ.. အခုေတာ့ ဘတ္စ္ကားေတြက ဓားစာခံၿဖစ္သြားပါတယ္.. ပစၥည္းပဲ သုံးရင္ပ်က္မွာ ဆုိတာထက္ မလုိအပ္ပဲ ပုိမုိပ်က္စီးသလုိပါပဲ.. တခ်ဳိ႕ႏုိင္ငံေတြ သက္တမ္းၿပည့္ အသုံးၿပဳၿပီးကၽြန္ေတာ္တုိ႔ွဆီ အသစ္နီးပါးေရာက္လာတဲ့ ကားဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အရပ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဇာတ္နဲ႔ က်ေတာ့ ဘယ္လုိမွ မူလအအတုိင္းၿပန္သုံးလုိ႔မရေတာ့ပါဘူး…

ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထင္ ၁၉၉၄ ၁၉၉၅ ေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဲယားကြန္းဘတ္စ္ဆုိတာၾကီးကုိ စေတြ႔ပါတယ္.. ပထမဆုံး စဆြဲခဲ့တာ ဗႏၵဴလပန္းၿခံနဲ႔ ေၿမာက္ဥကၠလာပ ထင္တယ္.. ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မွတ္ရရ ေငြႏွစ္ဆယ္က်ပ္နဲ႔ စီးဘူးေအာင္ဆုိၿပီး အသြားအၿပန္တကူးတက သြားစီးဖူးတာ မွတ္မိပါေသးတယ္.. အဲယားကြန္းစ္ဘတ္စ္ေပၚကာစ က လူသိပ္မစီးပါဘူး.. အဲဒီတုန္းက ၿမဳိထဲနဲ႔ ဆင္ေၿခဖုန္းေတြ အသြားအၿပန္ဟာ ကားခ ႏွစ္က်ပ္ေခတ္လုိ႔ထင္ပါတယ္.. ဒါမွမဟုတ္ ငါးက်ပ္ေခတ္ ၿဖစ္ပါလိမ့္မယ္.. အဲဒီအတြက္ အဲယားကြန္းဘတ္စ္ ႏွစ္ဆယ္ဆုိတာ သာမာန္၀န္ထမ္းေတြအတြက္ေတာ့ ဇိမ္ခံပစၥည္း ၿဖစ္ေနပါေသးတယ္… ေနာက္ပိုင္းေတာ့ အဲယားကြန္းစ္ဘတ္စ္ေတြက ရုိးရုိးဘတ္စ္ကားေတြထက္ၿမန္တယ္ သက္သာတယ္ ဆုိၿပီး လူစီးမ်ားလာပါတယ္.. အဲဒီမွာ ဒုကၡတစ္ခုက တုိးလာပါတယ္..အရင္ကထုိင္ခုံမေစ့တဲ့ အဲယားကြန္းဘတ္စ္ေတြဟာ လူဦးေရ ရာနဲ႔ခ်ီ စုၿပဳံစီးနင္းလာေတာ့ အဲယားကြန္းစ္ ကေန အဲယားမြန္းဘတ္စ္ ၿဖစ္သြားပါတယ္ .. သိပ္မၾကာပါဘူး တစ္ႏွစ္၀န္းက်င္သာသာမွာပဲ အဲယားကြန္းဘတ္စ္ကားၾကီးေတြ မွန္ၿပတင္းေတြဖြင့္.. လူေတြက်ပ္သိပ္ေအာင္ တင္ေမာင္းနဲ႔ လမ္းေပၚမွာ ဂ်ပန္ကားၾကီးေတြဟာ ဂ်ပန္ေတြ မထင္မွတ္ႏုိင္တဲ့ စြမ္းအားေတြနဲ႔ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ကုိ လည္းအလုပ္ေကၽြးၿပဳေနပါ ေတာ့တယ္… ရန္ကုန္ဟာ အခ်ိန္နဲ႔အမွ်ၾကီးထြားလာေနပါတယ္ လမ္းေတြေပၚမွာ ကုိယ္ပုိင္ယာဥ္အမ်ုိးအစား ေတြလည္း အမ်ားအၿပားေပၚထြက္ လာပါတယ္… ၁၉၉၀ နဲ႔ ၂၀၀၀ၿပည့္ႏွစ္ၾကားမွာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေပၚက ကားလမ္းေတြကုိ ခ်ဲ႕လာရပါတယ္ ယာဥ္လုိင္းေတြလည္း ရာဂဏန္းအထိ တုိးတက္မ်ားၿပားလာပါတယ္… ယာဥ္လုပ္သားေတြ ဘတ္စ္ကား စီးနင္းသူေတြ ဘ၀ေတြေတာ့ သိပ္အေၿပာင္းအလဲ ရွိခဲ့ပုံမရပါဘူး.. ၂၀၀၀ လြန္ကာလေတြမွာေတာ့ ယာဥ္လုိင္းအသစ္ေတြ တုိးခ်ဲ႔လာၿပီး သက္တမ္းရင့္ ဘတ္စ္ကားအုိၾကီးေတြနဲ႔ ကုန္တင္ပစ္ကပ္ကုိ လူစီယာဥ္လုပ္ထားတဲ့ ဒိုင္နာေတြ ဟုိင္းလပ္စ္ ကားေတြကုိ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္ ေၿခာက္ၿမဳိ႔နယ္ထဲက ေနေမာင္းထုတ္ခဲ့ပါတယ္.. အဲဒီအစား ဂ်ပန္ဘတ္စ္ကားၾကီးေတြ ကုိးရီးယား ဟြန္ဒုိင္းနဲ႔ ေဒ၀ူးကားေတြနဲ႔ … အဓိပတိယာဥ္လုိင္းက ေၿပးဆြဲတဲ့ အဲယားကြန္းမေအးရင္ ကားမထြက္ရ စာတန္းပါ ခုံၿပည့္သာလူတင္ပါသည္ စာတန္းနဲ႔ မုိးတုိး မက္တပ္ခရီးသည္ေတြ လုိက္ပါ စီးနင္းလာတဲ့ ယာဥ္လုိင္းေတြ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေပၚၿပည့္က်ပ္ေနပါေတာ့တယ္… လမ္းေတြလည္းကြန္ကရစ္ေလာင္း … ယာဥ္ေက်ာပိတ္ဆုိ႔ မႈေတြနဲ႔ အတူ ယာဥ္တုိက္မႈေတြလည္း တုိးတက္လာပါေတာ့တယ္… ကားေတြေကာင္းေတာ့ အေမာင္းသန္တဲ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြနဲ႔ လူကူးမ်ဥ္းၾကား မီးပြိဳင့္ေတြမွာ လမ္းၿဖတ္ကူးသမားေတြ အေနနဲ႔ သတိလက္လြတ္မၿဖစ္ေအာင္ ဂရုစုိက္သြားရပါတယ္… သိပ္မၾကာခင္ရက္စြဲေတြမွာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေပၚမွာ တရုတ္ၿပည္က ဘတ္စ္ကား အသစ္စက္စက္ၾကီးေတြ ေၿပးဆြဲေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္ အရင္လုိၿပဳိင္ေမာင္းလုိ႔မရတဲ့ အင္ဂ်င္နဲ႔.. အဲယားကြန္းေအးမွ ယာဥ္ထြက္ရမယ္ ဆုိတဲ့ အဓိပတိယာဥ္လုိင္းက ပန္ကာတပ္ေမာ္ေတာ္ကားေတြကို တရုတ္ၿပည္ကုိေအာ္ဒါေပးမွာ ထားပုံရပါတယ္ ယာဥ္အတြင္းပုိင္း အၿပင္အဆင္ရ.. ရန္ကုန္ၿမဳိ႔ ပရိတ္သတ္အတြက္ သီးသန္႔ေအာ္ဒါမွာေပး သလုိပါပဲ… ယာဥ္ေမာင္းတစ္ေယာက္ ေၿပာတာေတာ့ အႏၱရယ္ကင္းေအာင္ ၿပဳိင္ေမာင္းလုိ႔ မရႏုိင္တဲ့ အဆြဲအရုန္းမေကာင္းတဲ့ အင္ဂ်င္ေတြ တပ္ထားတယ္ဆုိေတာ့ ခရီးသည္ေတြ အတြက္ေကာ ယာဥ္ေမာင္းေတြ အတြက္ပါ စိတ္ခ်မ္းသာရတာေပါ့… သိပ္မၾကာခ်င္က စိတ္ေကာက္သလုိ ထထြက္သြားတဲ့ မထသ အထူးယာဥ္တစ္စီးကုိ ေငးရင္း ရန္ကုန္ၿမဳိ ဘတ္(စ္)ကား စီးသမားဘ၀က ဘယ္ေတာ့မ်ား ကၽြတ္လြတ္ရမလည္း… (ထြက္သြားမွၿဖစ္မယ္ထင္တာပဲ)….:P

ေအာင္ပုိင္စုိး

သာေအးတစ္ေယာက္ အမိေျမနဲ႔ အေ၀းတစ္ေနရာမွာ အလြန္အမင္း စန္းထ ေအာင္ျမင္ေနေလသည္။ တစ္႐ြာေျပာင္း၍ သူေကာင္း ျဖစ္သည့္ အထဲမွာ သာေအးပါသည္။ မေအာင္ျမင္ခံႏိုင္႐ိုးလား။ လူအေတာ္ မ်ားမ်ား၏ ကံေကာင္းျခင္းမ်ားအား သူတစ္ေယာက္တည္း ကံထ႐ိုက္ ဆြဲထားသလား ေအာက္ေမ့ရေအာင္ ကံေကာင္းျခင္း လက္ေဆာင္မ်ားက သာေအးဆီ တဖြဲဖြဲ တသဲသဲ ၀င္လာမစဲ ျဖစ္ေနသည္။

သာေအးဆီ အမ်ားဆံုးေရာက္လာရတာကေတာ့ ေငြပဲျဖစ္သည္။ ဘယ္က ဘယ္လိုရသည္ မေမးနဲ႔။ ဘယ္လိုလုပ္လိုက္သည္ မေမးနဲ႔။ ေငြေတြ ေသာက္ျမင္ကတ္ေလာက္ေအာင္ သာေအးဆီ ၀င္ေနသည္။ ဘဏ္ေတြဆို သာေအးကို အေတာ္ပင္ အျမင္ကတ္ေလသည္။ သာေအးကလည္း သာေအး။ ရသမွ်ေသာ ေငြေတြကို ထားစရာမ႐ွိသျဖင့္ ဘဏ္သြားသြား အပ္ထားရာမွ ဘဏ္ေတြက သာေအး၏ စုေငြမ်ားအတြက္ အတိုးခ်ည္း နင့္ေနေအာင္ ေပးေနရသည္။ ၾကာေတာ့လည္း သာေအးအေပၚ အေတာ္ပင္ အျမင္ကတ္ လာၾကေလသည္။ ဘယ္သူေတြ အျမင္ကတ္ကတ္ သာေအး၏ ဘဏ္စာရင္းတြင္ ေဒၚလာေငြမ်ားကား တိုးပြားၿမဲ တိုးပြားဆဲ။

ယခုမွ်ေလာက္ဆိုလွ်င္ စာဖတ္သူတို႔ သေဘာေပါက္ေလာက္ၿပီ။ သာေအးဆိုသည့္ ေကာင္သည္ ေငြေပါမ်ားေနသည္ ေငြေပါေလာေကာင္ႀကီးျဖစ္ေလ၏။

ဗ်ဳိး … ကိုသာေအးႀကီး … လိုက္မလားဗ်ာ … ေကာင္မေလးေတြကို ဓာတ္ပံုသြား႐ိုက္မလို႔။

ေဟ … ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး ဘာလုပ္မလို႔လဲကြ … သူတို႔က လိုင္စင္ေလွ်ာက္ဖို႔လား … စီဗြီေဖာင္မွာ ကပ္ဖို႔လား။ ၾကည့္ … ဓာတ္ပံုအ႐ိုက္ခံျခင္းကိစၥကို ထိုမွ်ေလာက္သာ အသံုး၀င္သည္ဟု သိထားေသာ အႏွီသာေအးျဖစ္ေပသည္။

ဟာဗ်ာ ဘယ္ကလာ ကိုသာေအးႀကီးကလည္း … အခု သြား႐ိုက္မွာက အလန္းေလးေတြဗ်။ ေကာင္မေလးေတြက ေရကူး၀တ္စံုေလးေတြနဲ႔ လိုက္ခဲ့ပါဗ် ေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ေရကူး၀တ္စံုအသံၾကားေသာ ထိုသာေအးတစ္ေယာက္ အေတာ္ပင္ ထၾကြသြားေလသည္။ သူတစ္ခါမွ မျမင္ဖူးေသး။ ဒါေပမယ့္လည္း ဟန္ကိုယ္ဖို႔ဆိုေသာ စကား႐ွိသည္ မဟုတ္ပါလား။

ေခြးေကာင္ေလးေတြ … သြားကဲၾကမလို႔ေပါ့ေလ … ေအးေအး မင္းတို႔မွာ ပစၥည္းပစၥယေတြလည္း တပံုတပင္နဲ႔ လူကလည္းမ်ားတယ္ဆိုေတာ့ ငါကိုယ္တိုင္ပဲ ကားေမာင္းၿပီး လိုက္ပို႔ပါ့မယ္ေလ။ ငါလည္း အေတြ႕အႀကံဳ အသစ္တစ္ခုတိုးတာေပါ့။

ဟဲဟဲ လူႀကီးက မသိရင္ခက္မယ္ … ဘာပဲေျပာေျပာ ေနာက္ဆံုးေပၚ ေပၚေ႐ွး အမိုးပြင့္ကားကေလးႏွင့္ လာသည္ဟူေသာ ဂုဏ္ပုဒ္ကပင္ အေတာ္ေလးေျမာက္ခ်င္စရာမို႔ ထိုဓာတ္ပံုဆရာေပါက္စကေလး ႏွစ္ေယာက္ ကိုသာေအးႏွင့္အတူ … ကမ္းေျခသို႔ ခ်ီတက္ခဲ့ၾကသည္။

ဟိုင္း … ဟယ္လို … ဒါက ကိုသာေအးဆိုတာေပါ့ ဟိုင္းေဘာ့စ္ေလ … အ႐ြယ္ေတာ္ တစ္ဆိတ္ဟိုင္းေနၿပီမို႔ ကြယ္ရာမွာ ဟိုင္းေဘာ့စ္လို႔ ေခၚခံရသည္ကို သိသျဖင့္ ေအာင့္သက္သက္ျဖစ္သြားေသာ္လည္း ခ်စ္စရာမဒီေလးမ်ားက လက္ကမ္းေပးေနၿပီမို႔ သာေအးတစ္ေယာက္ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္လုိက္ေလသည္။

အိုး … လက္ကေလးေတြက ႏုလိုက္တာ …
႐ိုက္ေတာ့မလား … အိုေကေလ စၾကတာေပါ့ …

အိုး … သာေအးတစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာဘယ္နား သြားဖြက္ထားရမွန္း မသိ။ ထိုအႏွီ ေကာင္မေလး ႏွစ္ယာက္က သူတို႔ေ႐ွ႕တြင္ပင္ ေရကူး၀တ္စံုကေလးမ်ားႏွင့္ ခုန္ေပါက္ေနသည္ … ဂလု …

ဟိုအေကာင္ေတြလည္း ဘာေတြလုပ္လို႔ လုပ္ေနမွန္းမသိ … သံုးေခ်ာင္း ေထာက္ေဒါက္မ်ား ေထာက္ၾကသည္။ ဟိုဟာ ထုတ္တပ္လိုက္ ဒီဟာျဖဳတ္လိုက္ႏွင့္ ႐ႈပ္ေနတာပဲ။ သူတို႔ကို ၾကည့္ရတာ စစ္သြားတိုက္မယ့္ စစ္သားေတြ ေသနတ္ေျပာင္းေတြ တပ္လိုက္ျဖဳတ္လိုက္ လုပ္ေနၾကသလိုလို။

ဟင္ … ကိုသာေအးႀကီးက မ႐ိုက္ဘူးလား … အဲ … အဲ … ေမးေနၿပီဟ … ေၾသာ္ ကိုသာေအးက ဓာတ္ပံု၀ါသနာမပါဘူးဗ် … ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္တည္း ႐ိုက္မွာ … သူက အေဖာ္လိုက္လာတာ …

ေခြးေကာင္ေလးေတြ … ငါ ဓာတ္ပံု၀ါသနာမပါဘူးလို႔ ဘယ္သူက ေျပာလဲ … စိတ္ထဲမွာ က်ိတ္ဆဲၿပီးမွ သာေအးတစ္ေယာက္ အသာအယာ ၿပံဳးျပရင္း ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္သည္။ မျဖစ္ေတာ့ဘူး မျဖစ္ေတာ့ဘူး … ငါ ဓာတ္ပံု႐ိုက္မွ ျဖစ္ေတာ့မယ္။

သာေအးတစ္ေယာက္ ေခါင္းေတြလည္း ေနာက္က်ိလာသည္။ ကမ္းေျခမွာ သူတစ္ေယာက္တည္း အထီးက်န္ဆန္ေနသလိုလို။ ဒီလိုနဲ႔ သူတို႔ေတြ ဓာတ္ပံု႐ိုက္လို႔သာ ၿပီးသြားသည္ သာေအးတစ္ေယာက္ စိတ္သိပ္မၾကည္။ စိတ္မၾကည္ေတာ့ ႐ုပ္ကလည္း မ႐ႊင္။

ကိုသာေအးႀကီး ေနမေကာင္းဘူးလားဗ်ာ … မ်က္ႏွာလည္း မလန္းပါလား … လန္းမလားဟဲ့၊ ေခြးေကာင္ေလးေတြရဲ႕ နင္တို႔ခ်ည္းလန္းေနတာ ငါမွ မလန္းရတာ … အင္း … ေခါင္းနည္းနည္းကိုက္လို႔ပါကြာ ဟူ ေျဖေျပာေလး ေျပာလိုက္ရေလသည္။ ဟားဟား … ကိုသာေအးႀကီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ပံုေတြ အင္တာနက္ထဲေတြ႕မွ လန္းထြက္သြားမယ္ … ။

ေျပာလည္း ေျပာေလာက္ေပသည္။ သေကာင့္သားေတြ ဘယ့္ႏွယ့္ လက္စြမ္းျပသည္မသိ။ ပံုေတြက အေတာ့္ကို လွေလသည္။ သာေအးတစ္ေယာက္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ခ်င္စိတ္မ်ား ထိန္းမႏိုင္ သိမ္းမရ။ ဒီေကာင္ေလးေတြ ဆရာသြားတင္လို႔ ငါ့ကို ေလွာင္ေနဦးမယ္။ ေနႏွင့္ဦး … ။

သာေအးတစ္ေယာက္ ေ႐ွာ့ပင္ အႀကီးအက်ယ္ထြက္ရန္ ျပင္ဆင္လိုက္သည္။ ကင္မရာေတြကလည္း မ်ဳိးစံုလွသည္။ တံဆိပ္မ်ဳိးစံု မွန္ဘီလူးေပါင္းမ်ဳိးစံု … ဘယ္ဟာကို ေ႐ြးလို႔ ေ႐ြးရမွန္း မသိ။ အို ႐ႈပ္ပါတယ္။ အားလံုးပါးစပ္ပိတ္သြားေအာင္ သာေအးလုပ္ျပမယ္။

သာေအး၏ ကားေနာက္ခန္းတြင္ ကင္မရာ ႏွစ္လံုးႏွင့္ မွန္ဘီလူးေပါင္း ႏွစ္ဒါဇင္တိတိပါလာသည္။ နီကြန္က ေကာင္းတယ္ ကင္ႏြန္ကေကာင္းတယ္ႏွင့္ ေျပာေနၾကတာ သူလည္း နားမလည္။ အဲေလာက္ေတာင္ျဖစ္လွတာဆိုၿပီး နီကြန္ေကာ ကင္ႏြန္ပါ ၀ယ္ခ်လာသည္။ ဒါေတာင္ အိုလံပတ္စ္ ဆိုနီစသည့္ဟာမ်ားကလည္း သူ႕ကို မ်က္စပစ္ျပၾကသည္။ သူ႕မွာ လက္ႏွစ္ဖက္သာ ႐ွိသည္မို႔ ႏွစ္လံုးဆိုေတာ္ေလာက္ၿပီဆိုၿပီး ႏွစ္လံုးသာ ေရြးယူလာျခင္းျဖစ္သည္။

သိပ္မ်ားမ်ားစားစား ေ႐ြးစရာလည္းမလိုဘူးေလ။ ေဟ့ … မင္းတို႔ဆီမွာ ေစ်းအႀကီးဆံုးဟာ ေပးေဟ့ဆိုလွ်င္ ကိစၥျပတ္သည္။ မွန္ဘီလူး ႏွစ္ဒါဇင္လား။ ဒါကေတာ့ နီကြန္အတြက္ တစ္ဒါဇင္။ ကင္ႏြန္အတြက္ တစ္ဒါဇင္။ ဒါလည္း ေစ်းအႀကီးဆံုးေတြခ်ည္း ေ႐ြးယူလာတာျဖစ္သည္။ သူဘာမွ မသိ။ ထိုသူမ်ားေျပာေသာ ကင္မရာအသံုးျပဳနည္း သင္တန္းတက္လိုက္လွ်င္ သိမည္ဟု ယူဆရသည္။

ထိုသို႔ျဖင့္ ထုိသို႔ျဖင့္ ေျခာက္လမွ် ၾကာသြားေသာအခါ … ကိုသာေအးႀကီး ဘယ္လိုမ်ား ေလ့လာလိုက္သည္ မသိ။ ဓာတ္ပံုပညာကို တစ္ဖက္ကမ္းခတ္မွ် (မွတ္ခ်က္။ နည္းနည္းေတာ့ အပိုေျပာျခင္းျဖစ္သည္ … အမွန္မွာ ခလုတ္ႏွိပ္တတ္႐ံုေလာက္ တတ္သြားသည္ … စာေရးသူ) ကၽြမ္းက်င္လာသည္။ သူ႕လက္ထဲတြင္ ကင္မရာက ႏွစ္လံုးမကေတာ့ … ကင္ႏြန္၊ နီကြန္၊ အိုလံပတ္စ္၊ ဆိုနီ၊ ပန္တက္၊ မာမီယာ၊ စသည္ျဖင့္ ကင္မရာေျခာက္လံုး ႐ွိလာသည္။ သူ႕ ဘဏ္စာရင္းထဲက ၀.၀၀၀၁ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ်ေသာ ေငြပမာဏကို သူျဖဳန္းပစ္လိုက္သည္။

ကိုသာေအးႀကီး ဘယ္ေတာ့႐ိုက္ေပးမွာလည္း ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ား သူ႕ထံတြင္ ပံုေနသည္။ ဒါေၾကာင့္ … သာေအးတစ္ေယာက္ ေနာက္ထပ္ကင္မရာ ဆယ္လံုးတိတိ ထပ္၀ယ္လိုက္သည္။ သာေအး ဓာတ္ပံု႐ိုက္ျပမည္။ ေမးခြန္းေတြ အကုန္ေျဖၿပီးသားျဖစ္ေအာင္ သာေအးဓာတ္ပံု႐ိုက္ျပမည္။

ကမ္းေျခမွာ ဓာတ္ပံုအ႐ိုက္ခံမည့္ ေကာင္မေလး ဆယ့္ေျခာက္ေယာက္ တိတိ႐ွိသည္။ သာေအး၏ ကင္မရာ ဆယ့္ေျခာက္လံုးမွာ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ ေဒါက္မ်ားေပၚမွာ … သာေအးလက္ထဲမွာ အထူးစီမံျပဳလုပ္ထားေသာ အေ၀းထိန္းခလုတ္တစ္ခု႐ွိသည္။ ကင္မရာထုတ္ကုမၸဏီမ်ားမွ သာေအးအတြက္ အထူးစီမံေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအေ၀းထိန္းခလုတ္နာမည္ကိုက TA 2009 တဲ့ … တီေအဆိုေတာ့ သာေအးေပါ့ေလ။

ထိုေကာင္မေလးမ်ားက ပံုစံမ်ဳိးစံုအိုက္တင္ထုတ္ျပၾကသည္။ သာေအးက အေ၀းထိန္းခလုတ္မွ ခလုတ္မ်ဳိးစံုကို ႏွိပ္သည္။ သူ၏ ကင္မရာမ်ားမွာ ေခသူမ်ား မဟုတ္ၾက။ တစ္စကၠန္႔လွ်င္ ပံုေျခာက္ဆယ္တိတိ ႐ိုက္ကူးႏိုင္ၾကသည္။ သူသံုးေသာ မွန္ဘီလူးမ်ားမွာ အေကာင္းဆံုး အမူအယာကို ရသည္ႏွင့္ အလိုလိုပံုရိပ္ကို ဖမ္းေပးၾကသည္။

ထိုသို႔ျဖင့္ ေခတ္မီသူတိုင္း ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၾကသည့္ ေခတ္တြင္ ဓာတ္ပံုသာေအးဟူေသာ အမည္နာမမွာ ဟိုးေလးတေၾကာ္ေၾကာ္။ ဆုေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ အလကားေနရင္း အလကား လာလာေပးေနၾကသည္။ သာေအးတစ္ေယာက္ တ၀ုန္း၀ုန္း တ႐ံုး႐ံုးႏွင့္ … ။

ကင္မရာကုမၸဏီႀကီးမ်ားက အခ်ဥ္သာေအးကို နည္းပညာမ်ားႏွင့္ ဖမ္းစားၾကသည္။ ေမာ္ဒယ္မေလးမ်ားက ကိုကိုသာေအး ေမာင္ေမာင္သာေအးကို အၿပံဳးကေလးမ်ားျဖင့္ ဖမ္းစားၾကသည္။ တစ္ေန႔ေသာ္ …

သာေအးတစ္ေယာက္ သူ၏ လက္ကိုင္ဖုန္းမွ ခလုတ္ကေလးတစ္ခုကို မေတာ္တဆႏွိပ္မိသည္။ ေအာင္မေလးဗ် … သာေအးလန္႔သြားသည္။ သူ႕ဖုန္းကေလး၏ စခရင္တြင္ ေမွာင္ေမွာင္မည္းမည္း လႈပ္တုပ္လႈပ္တုပ္နဲ႔ … သူ ေသခ်ာထပ္ၾကည့္လိုက္သည္ … ေၾသာ္ .. လတ္စသတ္ေတာ့ ဒါကလည္း ကင္မရာကိုး … ဟားဟား … ဟား ဟား … ဟား … ဟား … ဟား ဟား … ။ အဲလို တဟားဟား ေအာ္ရယ္ရင္း သာေအးတစ္ေယာက္ သူ၏ ကင္မရာမ်ားႏွင့္ ပစၥည္းမ်ားအားလံုးကို ကားေပၚတင္ကာ ကားကို အျပင္းအထန္ေမာင္းထြက္သြားေလသည္ … ။ ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ သာေအးကို မည္သူမွ မေတြ႕ရေတာ့။ သာေအး တစ္ေယာက္ ေပ်ာက္ခ်င္းမလွေပ်ာက္သြားခဲ့ၿပီ။

လူတစ္ခ်ဳိ႕က ေျပာၾကသည္ … ။

ေမာ္ဒယ္မေလးမ်ားထဲမွ တစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ေယာက္လည္း ေပ်ာက္ဆံုးသြားၾကသည္။

သာေအး၏ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာမ်ားလည္း သာေအးႏွင့္အတူ ေပ်ာက္ဆံုးသြားသည္။

သာေအး၏ အတိုင္ပင္ခံေ႐ွ႕ေန ဦးေအးသာတစ္ေယာက္ အႀကီးအက်ယ္ခ်မ္းသာသြားသည္။

ေတာႀကိဳအံုၾကားမွာ ကင္မရာတကားကားႏွင့္
ဘုရားႀကိဳဘုရားၾကားမွာ ကင္မရာတကားကားႏွင့္
ရပ္ကြက္ႀကိဳရပ္ကြက္ၾကားမွာ ကင္မရာတကားကားႏွင့္
ကမ္းေျခေတြမွာ ကင္မရာတကားကားႏွင့္
ပြဲေတာ္ေတြမွာ ကင္မရာတကားကားႏွင့္
ထုိထိုအီအီလမ္းသလားၾကေသာ သူမ်ားအၾကားတြင္ ကိုသာေအးတစ္ေယာက္မ်ား ပါခဲ့ပါလွ်င္ …
မိတ္ေဆြမ်ားမွတ္မိၾကေပဦးမည္ …

ကိုသာေအး ထြက္ခြာသြားၿပီးေသာ္လည္း ကိုသာေအး၏ အိမ္ႀကီးထဲမွ ဧည့္ခန္းေလးအတြင္း႐ွိ စားပြဲေပၚတြင္ကား ကိုသာေအး ထားရစ္ခဲ့ေသာ တယ္လီဖုန္းေလးမွာမူ တတီတီျမည္ရင္း … ။

ကိုၿဖိဳး


(သံလြင္အိပ္မက္)