ဗႏၶဴလတံတားေပၚကေန ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တစ္စီးစီးနဲ႔ ၿဖတ္သြားမိတုိင္း ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ မလုံၿခဳံမႈတစ္ခုခုကုိ ခံစားရမိတယ္…။ မေတာ္တဆမႈ တစ္ခုခု ၿဖစ္မလားဆုိတဲ့ စုိးရိမ္စိတ္မ်ဳိး အၿမဲေပၚလာတတ္တယ္..။ ဒါေပမယ့္လည္း အဲဒီတံတားကုိ ေရွာင္ကြင္းသြားဖုိ႔က လည္း ၿဖစ္ႏုိင္ခဲတဲ့ ၾကိဳးပမ္းမႈ တစ္ခုပါပဲ..။ လမ္းအသုံးၿပဳသူ တစ္ဦးအေနနဲ႔ လမ္းေတြကုိ ေရွာင္ကြင္းသြားဖုိ႔ မၿဖစ္ႏုိင္ပါဘူး… ဒါေၾကာင့္ လမ္းေတြအေပၚစိတ္ပုိင္း ရုပ္ပုိင္း ဆုိင္ရာလုံၿခဳံမႈတစ္ရပ္အေနနဲ႔ ရဖုိ႔ဆုိတာ အေရးၾကီးတဲ့ အခြင့္အေရးတစ္ခု ၿဖစ္လာပါတယ္..။ လမ္းေတြကုိ အသုံးၿပဳဖုိ႔အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ လမ္းေတြအတြက္ က်သင့္ေငြေတြကုိ ႏုိင္ငံသားေတြက ေပးေဆာင္ထားၿပီးၿဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္ဟာ လမ္းေတြေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရုန္းကန္ရွင္သန္ လႈပ္ရွားေနမႈအတြက္ လုံၿခဳံမႈေတြကုိတာ၀န္ခံရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လမ္းေတြ တံတားေတြေဖာက္လုပ္မႈ အေပၚ သံသရေတြ မလုံၿခဳံမႈေတြ အၿမဲခံစားေနရပါတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီေဆာင္းပါး မွာ အႏၱရာယ္မ်ားတဲ့ တံတားေကြ႔ေတြ အေၾကာင္းေဆြးေႏြးၾကည့္ခ်င္ပါတယ္..။

 

 

ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္က ေၿမာက္ဥကၠလာပၿမဳိ႕နယ္ကေန ၿမဳိ႕ထဲက ေက်ာင္းကုိေန႔စဥ္ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရဖူးတယ္…။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေၿမာက္ဥကၠလာနဲ႔ ဗႏၶဴလပန္းၿခံကုိ ဆြဲတဲ့ကားအေရအတြက္က နည္းပါးပါေသးတယ္..။ အမွတ္ ၄၃ ကားၾကီးေတြဟာ ေၿမာက္ဥကၠလာအ၀ုိင္း မွာဂိတ္ထုိးခ်ိန္ေပါ့ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ထဲကုိ အလုပ္ဆင္းမယ့္လူေတြၾကားမွာ က်ပ္သိပ္ၿပြတ္ညပ္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ၁၉၉၀ လြန္ကာလမုိ႔ စစ္က်န္ဘတ္စ္ကားၾကီးေတြ ကပရ ဟီးႏုိးကားၾကီးေတြနဲ႔ ဂ်ပန္က် တစ္ပါတ္ရစ္ကားေဟာင္းေတြ ေလာက္သာ ရွိေသးတဲ့အခ်ိန္..။ အမွတ္သုံးလမ္းမၾကီးဟာ လည္း ယခုလို က်ယ္၀န္းေၿဖာင့္ၿဖဴး ေနတာမ်ဳိးမဟုတ္ေသးပါဘူး ..။ ေပတစ္ရာမၿပည့္တစ္ၿပည့္ရယ္သာ အဆုိးဆုံးက အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကားေတြဟာ ယခုအခ်ိန္က ကားေတြလုိ အင္ဂ်င္ပါ၀ါမ်ဳိး မရွိ စြမ္းအားမၿပည့္နဲ႔ ဘတ္စ္ကားတစ္စီးဟာ အနည္းဆုံး လူဦးေရ တစ္ရာေက်ာ္ကုိ သယ္ပုိးၿပီး ၿမဳိ႕ေတာ္ဆီထြက္ခြာ ရတာမ်ဳိးပါ ..။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ ဂ်ာမဏီကားလုိ႔ေခၚတဲ့ မွန္အလုံပိတ္ ေလးေထာင့္စပ္စပ္ရိန္းႏုိး ကားၾကီးေတြဟာ ေၿမာက္ဥကၠလာ ၿမဳိ႕နယ္အ၀င္အ၀က တံတားကုိမေက်ာ္ၿဖတ္ႏုိင္ဘူး … ။ ကားဂိတ္ကုိ မီးရထား သံလမ္းတစ္ဖက္တစ္ခ်ပ္စီမွာ ထားၿပီး လူေတြက ကားခိ်န္းလမ္းဆင္းေလွ်ာက္ ေန႔ေတြ ၾကဳံခဲ့ဖူးပါတယ္..။ စစ္က်န္ဗုိက္ပူေတြကေတာ့ အိပဲ့အိပဲ႔နဲ႔ ေၿမာက္ဥကၠလာအ၀ုိင္းကုိ တက္ရွာပါတယ္…။ သူ႔ေနာက္က ဂ်ပန္ကားၾကီးေတြ လုိက္ရၿပီး ဂ်ပန္ကားေဟာင္းေတြ ေမာင္းတဲ့ ဒရုိင္ဘာေတြက တလွိမ့္ခ်င္းတက္ေနတဲ့ ဗုိက္ပူကုိ က်ိန္ဆဲေတာ့တာပါပဲ…။ အဲဒီလုိနဲ႔ ၀မ္းနည္းဖြယ္တစ္ေန႔ေတာ့ ဗုိက္ပူတစ္စီးဟာ လူတစ္ေယာက္ ေၿခေခါက္လဲသလုိ ေၿမာက္ဥကၠလာတံတားေပၚ ၿပဳတ္က်ခဲ့ဖူးပါတယ္ …။ အဲဒီေခတ္က လူေတြဟာ ဗုိက္ပူကုိ ေဘးတစ္ေစာင္းၾကီးနဲ႔ ကုိ႕ယုိ႔ကားယားၿဖစ္တဲ့အထိ တြယ္ကပ္စီးရတာပါ ကားဗုိက္ထဲမွာတင္ လႈပ္လုိ႔မေရာင္ၿပြတ္သိပ္ က်ပ္ညပ္ေအာင္စီးက်ရတာပါ…။ အဲဒီၿဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ ေသဆုံးရတဲ့လူေတြအၿပင္ ထိခုိက္ဒဏ္ရာရတဲ့ လူေပါင္းမ်ားစြာ ေၿမာက္ဥကၠလာ ေဆးရုံမွာ အတြင္းလူနာအၿဖစ္တက္ေရာက္ၾကရပါတယ္..။ ေနာက္ပုိင္းေတာ့ စစ္က်န္ဘတ္စ္ေတြထက္ ေၿမာက္ဥကၠလာပမထသလုိင္း ေတြမွာ ဂ်ပန္ကားတစ္ပါတ္ရစ္ေတြကို အစားထုိးသုံးစြဲလာပါတယ္..။ စြယ္ေတာ္ေစတီမတည္ခင္ မရမ္းကုန္းၿမဳိ႕နယ္ထဲမွာရွိတဲ့ လမ္း၀မွတ္တုိင္က ရပ္ကြက္ကုိ တံတားအဆင္းအရွိန္လြန္ကားေတြ ခဏခဏ စားေသာက္ဆုိင္ထဲ ၀င္လုိက္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထဲ ေအာင္းလုိက္နဲ႔ ၿဖစ္ခဲ့ဖူးပါေသးတယ္..။ ေနာက္ပုိင္းေတာ့ အဲဒီရပ္ကြက္လည္း စြယ္ေတာ္တည္ေဆာက္ခ်ိန္မွာ ေရြ႕ေၿပာင္းလုိက္ပါတယ္ ..။  ဂုံးေက်ာ္တံတားေၾကာင့္ ၿဖစ္ေပၚတဲ့ ယာဥ္တုိက္မႈလည္း နည္းပါးသြားပါေတာ့တယ္..။ တံတားတည္ေဆာက္ထားပုံကေတာ့ အမွတ္သုံးလမ္းမကအတက္မွာ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းဆုံးတာနဲ႔ လမ္းၿခမ္းပုံအေကြ႔ကုိ တံတားေပၚမွာ ေကြ႔ရပါတယ္ တံတားကုန္းဆင္းက်ၿပန္ေတာ့  ခ်ဥ္းကပ္လမ္းဆုံးတာနဲ႔ လမ္း၀ထိပ္ဘက္ကို လၿခမ္းပုံထပ္ေကြ႔ရပါတယ္ ..။ မ်က္ႏွာခ်ဥ္းဆုိင္ ႏွစ္လမ္းေမာင္း ၿပဳလုပ္ထားေပမယ့္ လမ္းလယ္ကၽြန္းတုံးကာထားၿခင္းမရွိပါ…။ ယာဥ္ေၾကာင့္ပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ယာဥ္ေမာင္းေၾကာင့္ပဲၿဖစ္ၿဖစ္ သတိတစ္ခ်က္လြတ္တာနဲ႔ အႏၱရာယ္ကုိလမ္းက ဖိတ္ေခၚထားၿပီးသားၿဖစ္ေနပါတယ္..။ ဘာေၾကာင့္ အဲဒီတံတားကို ေကြ႔ေဆာက္ခဲ့ရလည္း ဆုိတာေတာ့ ပေဟဠိတစ္ပုဒ္လုိ အခုအခ်ိန္ထိ ရွိေနဆဲပါ…။

 

 

ေနာက္ထပ္ တံတားေကြ႔ တစ္စင္းကေတာ့ ရန္ကုန္တုိင္းအတြင္ သကၤန္းကၽြန္းၿမဳိ႕နယ္မွာစံၿပေစ်းနားမွာ ရွိတဲ့ ၿပည္ေထာင္စုတံတားပါ…။ သူလည္း မီးရထား ဂုံးေက်ာ္တံတား တစ္ခုပါ ယာဥ္တုိက္မႈ အမ်ားအၿပားၿဖစ္တဲ့ တံတားမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး တံတားေကြ႔တစ္မ်ဳိး ၿဖစ္ေပမယ့္ .. ၿပည္ေထာင္စုတံတားရဲ႕ အလ်ားဟာ တုိေတာင္းၿပီး အနံက က်ယ္၀န္းပါတယ္ ..။ ဒါေပမယ့္ သူလည္း စံၿပေစ်း ေလးေထာင့္ကန္လမ္းမ ဘက္က  အတက္မွာ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းဟာ တုိေတာင္းၿပီးေကြ႔ေနပါတယ္ ..။ ဒါေပမယ့္ လမ္းလယ္ကၽြန္းတံုးမ်ား ရွိတဲ့ အတြက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ယာဥ္တုိက္မႈေတြအတြက္ ထိန္းကြပ္ၿပီးသားၿဖစ္ေနပါတယ္။ တံတားရဲ႕အဆင္းမွာေတာ့ လမ္းႏွခြၿဖစ္ေနပါတယ္ စံၿပေစ်းဘက္က အတက္မွာ သု၀ဏဘက္ကုိသြားတဲ့ လမ္းနဲ႔ ေတာင္ေၿမာက္လမ္းဆုံဘက္ကုိ ထြက္တဲ့လမ္း တစ္ခုရယ္ပါ.. တံတားအဆင္းဟာ လမ္းခြၿဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေကြ႔ၿပီးဆင္းရတာမ်ဳိးပါ …။ အဲဒီအတြက္ ဆင္ေၿခေလ်ာေတြ လမ္းအေကြ႔ ဒီဂရီေတြဟာ တိမ္းညြတ္လြယ္တဲ့အတြက္ ၿပည္ေထာင္စုဂုံးေက်ာ္တံတားေပၚမွာ ယာဥ္တုိက္မႈ မၿဖစ္ခဲ့ပါဘူး..။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားမိသေလာက္ အဲဒီတံတားေၾကာင့္ လူအေသအေပ်ာက္  မၿဖစ္ခဲ့ဖူးပါဘူး..။

 

 

ေနာက္ထပ္ တံတားေကြ႔ တစ္စင္းကေတာ့ ေၿမာက္ဥကၠလာ ေက်ာက္ေရတြင္းမွတ္တုိင္ က ေက်ာက္ေရတြင္းမီးရထားဂုံးေက်ာ္ တံတားပါ …။ မည္သည့္ အင္ဂ်င္နီယာေတြ လက္စြမ္းၿပထားေလသလဲေတာ့ မသိပါ ဒါေပမယ့္ အဲဒီတံတားၾကီးၿမင္တုိင္း ဘိလပ္ေၿမေတြ သံေခ်ာင္း ေတြကို ႏွေမ်ာမိပါတယ္ …။ သူတုိ႔ဆင္ေၿခတက္မွာ ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိပါတယ္ တံတားေဆာက္ဖုိ႔အတြက္ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း တုိေတာင္းဆုိတာ မ်ဳိးပါ.. ။ အဲဒီေနရာမွာ မီးရထား ကုန္းေက်ာ္တံတား တစ္ခု မၿဖစ္မေန လုိအပ္ပါတယ္ လုိ႔ ဘယ္သူက သံေတာ္ဦးတင္ ခဲ့လည္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ လည္း မသိပါ… ။ အဲဒီတံတားၾကီးကေတာ့ ဆင္းရဲသားၿပည္သူေတြရဲ႕ ပုိက္ဆံကို ငါတုိ႔ ဒီလုိၿဖဳန္းတီးခဲ့တယ္ ဆုိတဲ့ ၿပရုဒ္ၾကီးၿဖစ္ေနပါတယ္ …။ အဲဒီတံတားဟာ ေၿမာက္ဥကၠလာပ ၿမဳိ႕နယ္နဲ႔ မဂၤလာဒုံေလယာဥ္ကြင္း၊ မဂၤလာဒုံေဂါက္ကြင္းဆီကို ဆက္သြယ္ထားတဲ့ လမ္းတစ္လမ္းပဲ ၿဖစ္ေနပါတယ္..။ မဂၤလာဒုံဘက္က အတက္တံတားကုိ ေၿမာက္ဥကၠလာပဘက္အၿခမ္း တံတားႏွစ္ဆင္း ခြဲၿဖာဆင္းတဲ့ ဒီဇုိင္းနဲ႔တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ ေၿမာက္ဥကၠလာၿမဳိ႕နယ္ထဲက အ၀င္ အ၀ုိင္းၾကီး မွတ္တုိင္ဆီသုိ႔ တံတားတစ္စင္းနဲ႔ ေၿမာက္ဥကၠလာ ၿမဳိ႕နယ္ထဲက အထြက္ဘက္ မယ္လုမုဘုရားမွတ္တုိင္ ဆီသုိ႔ အသြား တံတားႏွစ္စင္း ၿဖာဆင္းထားပါတယ္ …။ အဲဒီမွာ ၿပႆနာက စတာပဲ… မယ္လမုဘက္ကုိ ဆင္းတဲ့ တံတားဟာ တစ္လမ္းေမာင္းၿဖစ္ၿပီး တံတားေပၚက ဆင္းတ့ဲယာဥ္ေတြပဲ အသုံးၿပဳလုိ႔ရပါတယ္ ပင္မ အမွတ္သုံးလမ္းမၾကီးရဲ႕ ညာဘက္ယာဥ္ေက်ာေပၚကုိ အဲဒီတံတားဆင္းယာဥ္ေတြဟာ ခ်ဥ္းကပ္ၾကရတာပါ ..။ ေၿမာက္ဥကၠလာအ၀ုိင္းဘက္ကို ဆင္းတဲ့ တံတားကေတာ့ ႏွစ္လမ္းေမာင္းၿဖစ္ၿပီး တံတားေပၚကုိတက္တဲ့ လမ္းနဲ႔ တံတားေပၚကဆင္းတဲ့လမ္းဆုိၿပီး ႏွစ္လမ္းေမာင္းပါ၀င္ပါတယ္..။ အဲဒီႏွစ္လမ္းေမာင္းဟာ အမွတ္သုံးလမ္းမၾကီးရဲ႕ အလယ္ယာဥ္ေက်ာ ႏွစ္ခုကိုခြယူထားပါတယ္..။ မယ္လုမုဘုရားဘက္က လာၿပီး တံတားေပၚတက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ တံတားေပၚကို တက္ဖုိ႔အတြက္ တံတားေပၚက ဆင္းလာတဲ့ ယာဥ္ေက်ာကုိ ေက်ာေပးၿပီး တက္ရပါတယ္ ..။ ဒီၾကားထဲကမွ တံတားေပၚက မယ္လုမုဘက္ကုိသြားတဲ့လမ္း ကုိ မေတြ႔ပဲေက်ာသြားၿပီး အ၀ုိင္းဘက္ဆင္းတဲ့လမ္းကေန ၿမဳိ႕ထဲသြားတဲ့လမ္းကုိ ၿဖတ္ေကြ႔ဖုိ႔ ၾကဳိးစားတဲ့ အဆင္းယာဥ္ေတြနဲ႔ အဲဒီေနရာ လမ္းပိတ္ဆုိ႔မႈနဲ႔ ကုိးလုိ႔ကန္႔လန္႔ႏုိင္တဲ့ လမ္းပုိင္းအၿဖစ္ ယာဥ္ေမာင္းေတြၾကဳိေတြ႔ေနရပါတယ္ တံတားရဲ႕ အလ်ားေတြဟာ အဆမတန္ရွည္လ်ားေနတယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ ထင္မိပါတယ္ …။ အဲဒီေနရာမွာ သာမာန္မီးရထား ကုန္းေက်ာ္ တံတားေလာက္ ေဆာက္ရုံနဲ႔ အဆင္ေၿပေလာက္မွာ ၿဖစ္ၿပီး … တံတားမထုိးပဲ ထားရင္လည္း အဆင္ေၿပေလာက္တဲ့ေနရာပါ မီးရထား လမ္းကူးအတြက္ ေဂါက္ရုိက္သြားမယ္ အရာရွိၾကီးေတြရဲ႕ အခ်ိန္မကုန္ေအာင္ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ စူးေရာက္ ထားပုံရတဲ့ တံတားပါ ဗဟုိဦးစီစနစ္ရဲ႕ ထင္ရာစုိင္းလက္ရာ တစ္ခုေပါ့ ဆင္းရဲတဲ့ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕ ထမင္းနပ္ေတြကို ခူးခပ္ထားတဲ့တံတားပါ။

 

 

ေနာက္ထပ္ တံတားတစ္စင္းကေတာ့  ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သတင္းမင္းသား မဟာဗႏၵဴလတံတားပါပဲ ဒီတံတားၾကီးကေတာ့ ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာ ေတြမွာ အၿမဲတမ္းမင္းမူေနတဲ့ သတင္းမင္းသားပါ..။ အုိဘားမားကုိ လမ္းေတြလက္ေဆာင္ေတာင္း လုိက္ေတာင္းလုိက္တယ္ ဆုိတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတၾကီးရဲ႕ ထုတ္ၿပန္ခ်က္နဲ႔ မေရွးမေႏွာင္းပါပဲ ယာဥ္ရွစ္စီးဆင့္တုိက္မႈနဲ႔ တစ္ရက္တည္း ေနာက္ထပ္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ယာဥ္ႏွစ္စီး တုိက္တဲ့သတင္းနဲ႔ သတင္းေလာကကုိ ကုိင္လႈပ္လုိက္တာမ်ဳိးပါ…။ ေနာက္တစ္ခါ အုိဘားမားလာရင္ သမၼတကို တံတားေတြပါ ထပ္ေတာင္းေခ်လုိ႔ သတိေပးလုိက္သလုိပါပဲ..။ အရင္အစုိးရေခတ္က ေဆာက္လုပ္ေရးပုိင္းက ရာထူးေဂၚဇီလာေလာက္ ရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တံတားေဆာက္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ အလြန္တရာပုိင္ႏုိင္လွၿပီလုိ႔ သတင္းစာမွာ စာလုံးအမည္းနဲ႔ ၾကြား၀ါတာကၽြန္ေတာ္မွတ္သား ဖူးလုိက္တယ္…။ ထားပါေတာ့ေလ… ဒါကတစ္ပုိင္းေပါ့..။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဗႏၵဴလတံတားၾကီးရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပုံကုိ ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ တံတားက ေၿခာက္လမ္းသြားတံတား ၿဖစ္ေတာ့ က်ယ္၀န္းပါတယ္ ၿမစ္ကူးတံတားၿဖစ္တဲ့ အတြက္လည္း ခက္ခက္ခဲခဲ တည္ေဆာက္ထားရတာ မ်ဳိးပါ ဒါေပမယ့္ မဟာဗႏၵဴလလမ္းမွ အတက္ ခ်ဥ္းကမ္းလမ္းအဆုံးမွာတင္ တံတားဟာ ေလကုိင္းပုံသဏၭၭန္ေကြးေနပါတယ္ …။ အဲဒီအတြက္ တံတားအဆင္း ယာဥ္နဲ႔ တံတားအတက္ ယာဥ္တုိ႔ဟာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ၀င္တုိက္ႏုိင္ တဲ့ အေနအထားရွိေနပါတယ္ ..။ တံတားက ေၿခာက္လမ္းသြား တံတားၿဖစ္တဲ့အတြက္ ယာဥ္ေတြဟာ အၿမန္ႏႈန္းတင္ ေမာင္းႏွင္တာမ်ဳိးၿဖစ္ေနပါတယ္ .. အဲဒီအတြက္ တံတားအလယ္က ကၽြန္းတုံးၿခားတာတုိ႔ သံမဏိတန္းကာ တာတုိ႔ မလုပ္ထားတဲ့အတြက္ အဲဒီတံတားေပၚမွာ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္စီးနင္းရတာ အႏၱရယ္မ်ားေနပါတယ္..။ ၿပီးေတာ့ ကုန္ေသတၱာတင္ ယာဥ္ၾကီးေတြ ၊ သစ္လုံးတင္ယာဥ္ ၿဖတ္သန္းသြားလာတာမ်ဳိး ၿဖစ္တဲ့အတြက္ ကားၾကီးေတြက အရွိန္နဲ႔ေမာင္းတဲ့အခါ ေနာက္တၿခား ကားလုိင္းေတြဟာ တံတားေပၚက လမ္းအက်ယ္ကုိ အခြင့္အေရးယူ ၿပီး လမ္းေၿပာင္းၿပန္ေမာင္းၿပီး  ယာဥ္စည္းကမ္းေတြကုိပါခ်ဴိးေဖာက္လာတဲ့အခါ အၿပစ္မဲ့ၿပည္သူ ေတြအတြက္ အႏၱရယ္ကုိ ဖိတ္ေခၚခံေနရသလုိမ်ဳိး ၿဖစ္ေနပါတယ္…။ ေဒါပုံၿမဳိ႕နယ္ဘက္ကုိ တံတားအဆင္း က်ေတာ့ လမ္းရဲ႕ ဒီဇုိင္းဟာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ပုစာၦတစ္ပုဒ္ၿဖစ္လာေနပါတယ္ ..။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆုိေတာ့ တံတားရဲ႕ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း အဆုံးမွာ ယာဥ္ဟာ ဘယ္ညာကုိ ကုိးဆယ္ဒီဂရီေကြးခ်ဳိးဖုိ႔ပဲ ရွိပါတယ္ အတည့္အရွိန္ေလ်ာ့ေအာင္ ဆင္းသြားရမယ္ ေၿမၿပင္ညီလမ္းမ်ဳိးမရွိတာပါပဲ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း အလယ္ေလာက္မွာပဲ ယာဥ္ေတြဟာ ကုန္းဆင္းအရွိန္နဲ႔ ေကြ႔ခ်ဳိးဖုိ႔ကုိ ၾကဳိးစားၾကရပါတယ္ အဲဒီအတြက္ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း အဆုံးက ေစ်းဆုိင္ေတြ အိမ္ေတြဟာ အရွိန္လြန္လာတဲ့ ယာဥ္ေတြ ဧည့္ခံဖုိ႔ ၿပင္ဆင္ေနရပါတယ္ … ဧည့္ေကာင္းေဆာင္ေကာင္းေတြ ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး ..။ ဒီတံတားရဲ႕ Structure Design အမွားဟာ တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ လူအသက္နဲ႔ ေငြေၾကးတန္းဖုိးေပါင္းမ်ား စြာႏွစ္စဥ္ဆုံးရႈံး ရပါတယ္…။ တံတားဟာ ရႈခင္းသာ လမ္း ဒါမွမဟုတ္ မင္းနႏၵာလမ္း တစ္ခုခုကုိ ေခါင္းထုိး၀င္ဖုိ႔ မၿဖစ္ႏုိင္ဘူး လားလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိပါတယ္..။ ၿမစ္ကူးတံတားၿဖစ္တဲ့အတြက္ ေရလယ္တုိင္ေတြကို တစ္ေစာင္းတည္ေဆာက္လုိက္ရင္ ေရစီးေၾကာင္းကုိ ဟန္႔တားမႈပါ ေလ်ာ့က်သြားႏုိင္မလား..။ အိမ္ေတြေပၚကုိ ေက်ာ္ၿပီး တံတားထုိးဖုိ႔ေကာ မၿဖစ္ႏုိင္ဘူးလား…။ စာေရးသူ တစ္ေယာက္ဆုိေတာ့ စိတ္ကူးန႔ဲ တံတားထုိးရတာ လြယ္ပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ေဆာက္တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈေတြ အမ်ားၾကီးနဲ႔ တည္ေဆာက္ရတာ ဆုိတဲ့အပုိင္းကုိ နားလည္ပါတယ္ ..။ ဒါေပမယ့္ လမ္းအသုံးၿပဳသူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လမ္းေပၚမွာ လုံၿခဳံစိတ္ခ်မႈရွိစြာ အသုံးၿပဳႏုိင္ခြင့္ကုိ ေတာင္းဆုိပုိင္ခြင့္ ရွိတယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ယူဆပါတယ္ .။ လူတုိင္းလည္း မိမိတို႔ အသုံးၿပဳတဲ့ လမ္းကုိ အႏၱရာယ္ကင္းစြာ အသုံးၿပဳခြင့္ကုိ ရသင့္ပါတယ္ …။ အဲဒီအတြက္ လမ္းစည္းကမ္း ခ်ဳိးေဖာက္မႈ ေတြကုိ တိတိက်က် အေရးယူရမွာ ၿဖစ္သလုိ လမ္းေပၚမွာ အႏၱရာယ္ကင္းဖုိ႔ကုိလည္း တည္ေဆာက္ထားရမွာပါ..။ အမွန္တကယ္ေတာ့ လမ္းေတြတံတားေတြဟာ ဘယ္အစုိးရမင္းရဲ႕ အိတ္ကပ္ထဲက ပုိက္ဆံနဲ႔မွ ေဆာက္လုပ္ထားတာ မဟုတ္ပဲ အခြန္ထမ္းၿပည္သူေတြရဲ႕ ေငြေၾကးနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတာပါ..။ အဲဒီအတြက္ လမ္းတံတားေတြဟာ ၿပည္သူ႔လုံၿခဳံေရးအစီအစဥ္ေတြ ၿပည့္ၿပည့္၀၀ ပါရွိသင့္ေၾကာင္း တင္ၿပရင္း..။

 

ေအာင္ပုိင္စုိး

 

1 comments:

အကိုေၿပာတဲ ့ ေက်ာက္ေရတြင္းမီးရထားဂုံးေက်ာ္ မွတ္မိတယ္ဗ်ာ ေတာင္ဥကလာဘက္ ကလာၿပီး ေလဆိပ္ဖက္ ကို ခ်ိဳးခ်င္ရင္ အလည္မ်ဥ္း ကို ၿဖတ္ၿပီး ေတာင္ဥကလာဘက္ကို ေခါင္းၿပန္လည့္ၿပီး ခ်ဥ္းကပ္လမ္းအတိုင္းတက္၇တယ္ေလ. ဒီဇိုင္းကလဲ မေကာင္း မလိုဘဲ ရွည္ အနတ္ရာယ္ကလဲမ်ား ေပမဲ တံတားေဆာက္တဲ ့မီးရထား က အင္၊ယာမွဴး မင္းသား ကိုမ်ိဳး၀င္း ကေတာ့ အိမ္ေတြ ကားေတြ မေရ မတြက္ႏို္င္ေအာင္ ၿဖစ္သြားတာေပါ့ဗ်ာ