အခုတေလာ အစုိးရရဲ႕ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ မူ၀ါဒမွာ ဘတ္စ္ကားေတြ တင္သြင္းဖုိ႔ကိစၥကုိ အေရးေပးေဆာင္ရြက္ လာတာေတြ႔ပါတယ္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ရန္ကုန္ဘတ္စ္ဟာ ေတာ္ေတာ္ အေၿခအေနဆုိးတဲ့ အေနအထားပါ။ ရန္ကုန္ဘတ္စ္ေတြမွာ အဆင့္အတန္းသတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ ကားအရည္အေသြး၊ ၀န္ေဆာင္မႈ အရည္အေသြးေတြဟာ ပုံမွန္မဟုတ္သလုိ ယခင္ေခတ္အဆက္ဆက္ အဆင္ေၿပသလုိ လုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ တလႊဲတေခ်ာ္ေတြနဲ႔ အေတာမသတ္ၿပည့္ႏွက္ေနခဲ့ပါတယ္။ 

ၿမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာ တၿခားႏုိင္ငံေတြမွာ ကုန္တင္ယာဥ္အၿဖစ္ အသုံးၿပဳတဲ့ ပစ္ကပ္လုိကားမ်ဳိးေတြဟာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ အၿဖစ္သုံးစြဲေနတာ အစီးေရ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီေလာက္ၿဖစ္ေနပါတယ္။ တၿခားႏုိင္ငံက တင္သြင္းလာတဲ့ ဘတ္စ္ကားခရီးသည္ တင္ယာဥ္ေတြဟာလည္း ၿပန္လည္ၿပဳၿပင္ထားၿပီး ႏုိင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းနဲ႔ လႊဲေခ်ာ္ေနၿပီး လူတစ္ဦးသက္ေသာင့္ သက္သာထုိင္ၿပီး စီးနင္းလုိက္ပါဖုိ႔ မၿဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက စစ္ေလွ်ာ္ေၾကးအၿဖစ္ ရခဲ့ဖူးတယ္ ဘီအမ္ဟီးႏုိးလုိကားၾကီးေတြကုိလည္း အခုထက္ထိ ခရီးသည္တင္ယာဥ္အၿဖစ္အသုံးၿပဳေနရဆဲပါ။ အဆုိးဆုံးၿပႆနာက ဘတ္စ္ကားေတြကုိ က်ပ္ညပ္စြာစီးနင္းေနရမႈကုိ အစုိးရအဆက္ဆက္ကလည္း မေၿဖရွင္းႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။
ရန္ကုန္လုိ ၿမဳိ႕ၾကီးေပၚမွာ အဲယားကြန္းတပ္ အဆင့္ၿမင့္ယာဥ္လုိင္းေတြ ေၿပးဆြဲဖူးခဲ့ေပမယ့္ ခဏသာခံၿပီး စနစ္က်မႈေတြ ၀န္ေဆာင္မႈ အရည္အေသြးေတြ နိမ့္က်သြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါဟာ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆုိေတာ့ ယာဥ္လုိင္းဆုိင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြကုိ သက္ဆုိင္ရာအာဏာပုိင္ေတြ သက္ဆုိင္ရာအဖြဲ႔အစည္းေတြက ကၽြမ္းက်င္မႈမရွိတာ ေၾကာင့္လည္းၿဖစ္ပါတယ္။ အစုိးရအေနနဲ႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုိင္းေတြ တိုးတက္ေၿပးဆြဲဖုိ႔ အၿမဲမၿပတ္တုိးတက္ စဥ္းစားခဲ့ေပမယ့္ ဗ်ဴရုိကေရစီ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြဟာ ရႈပ္ေထြးခက္ခဲလြန္းေနပါတယ္။ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံၿပီး တစ္သီးပုဂၢလ ယာဥ္ပုိင္ရွင္တစ္ဦးဟာ ဘတ္စ္ကားတစ္စီးၿပန္လည္သြင္းယူ ႏုိင္ဖုိ႔ ေငြပုိေငြလွ်ံ သိန္းရာနဲ႔ခ်ီ ေၿခေစာင့္လက္ေစာင့္ ထားရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ ယာဥ္ပုိင္ရွင္ေတြကေတာ့ ေငြပုိေငြလွ်ံမရွိေတာ့ အဲဒီစလစ္ကုိ လက္လႊဲေရာင္းခ် ရပါတယ္။ အဲဒီလက္လႊဲစလစ္ေတြဟာ ဘတ္စ္ကား စစ္စစ္ၿပန္ၿဖစ္လာဖုိ႔ သိပ္မေသခ်ာေတာ့ပါဘူး။ 




ဟုိတစ္ေလာက ဘတ္စစ္ကား အသစ္ေတြကုိ စီအန္ဂ်ီမေပးႏုိင္လုိ႔ ယာဥ္လုိင္းေတြမေၿပးဆြဲႏုိင္တဲ့ သတင္းေပၚထြက္ လာပါတယ္။ အစုိးရသစ္မွာ ဘာအားနည္းခ်က္ၿဖစ္ေပၚေနလည္း ဆုိေတာ့ ဠာနဆုိင္ရာအခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္တဲ့  ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြဟာ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေနတတ္တာပါပဲ။ စီးပြားေရးဖြင့္ထားရင္ေတာ့ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ကိန္းဂဏန္းေတြ ဟာေၿပာင္းလဲေနပါတယ္။ အဲဒါဟာ ႏုိင္ငံတစ္ခုလုံးအတြက္ ဒုိမီႏုိဆက္သြယ္ခ်က္လုိ ထိစပ္ေနတာ မ်ဳိးပါ။ အစိုးရရဲ႕ ဗ်ဴရုိကေရစီ ယႏၱယားဟာ မလုပ္မရႈပ္မၿပဳတ္ေတြနဲ႔ေကာ ရစ္ခ်င္ညစ္ခ်င္နဲ႔တဲ့ လူေတြနဲ႔ေကာ ၿပည့္ႏွက္ ေနပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ၿပည္သူ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ေတြဟာေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေနၿပီး အကြက္ခ် ဂြင္ရုိက္တဲ့အက်င့္ က မေပ်ာက္ပ်က္ေသးပါဘူး ..။ အစုိးရသစ္ဟာ အဂတိလုိက္စားမႈကုိ ပေပ်ာက္ဖုိ႔ အတန္အသင့္ ၾကဳိးစားခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေအာက္ေၿခ၀န္ထမ္းေတြဟာ ယခင္ရေနၾက လာဘ္လာဘ တခ်ဳိ႕စြန္႔လႊတ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒါဟာ ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြမွာသာ ၿဖစ္ခဲ့ၿပီး။ အာဏာနဲ႔ ဆုံးၿဖတ္ခ်က္ခ်တဲ့ ေနရာေတြမွာေတာ့ လာဘ္ထုိးမႈပုံစံေတြဟာ မေၿပာင္းမလဲရွိေနဦးမွာပဲ။ 

သားစဥ္ေၿမးဆက္ ခ်မ္းသာေအာင္ နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ရွာေဖြစုေဆာင္းထားၿပီး ၿဖစ္တဲ့ စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေတြ ပုဆုိးနဲ႔ တုိက္ပုံ၀တ္ၿပီး ၀န္ၾကီးလုပ္တဲ့ ႏုိင္ငံမွာ အဂတိလုိက္စားမႈကုိ တုိက္ဖ်က္ဖုိ႔ သမၼတၾကီးတစ္ေယာက္တည္း ရုိးသားလုိ႔ မၿဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ တုိင္းၿပည္ဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္ဖုိ႔ ေရွ႕ဆက္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ တရြတ္တုိက္လုိက္ပါေနတဲ့ အထက္တန္းလႊာ အားဏာပုိင္ အသုိင္းအ၀ုိင္းေၾကာင့္ ခက္ခဲပင္ပန္းေနပါတယ္။ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုပ္ငန္း သဘာ၀မွာ ကုိပဲ ေခတ္ေနာက္က်လြန္းေနၿပီး အဆင္မေၿပမႈေတြ အမ်ားၾကီးၿဖစ္ေပၚေနပါတယ္။ ယာဥ္လုိင္းေတြဟာ ၀န္ေဆာင္မႈ ညံ့ဖ်င္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ ခရီးသည္ေတြအေပၚ ဆက္ဆံေရးဆုိးရြားမႈေတြ ၿဖစ္ေပၚေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ပါလည္း အစုိးရနဲ႔ အာဏာပုိင္အဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ ယာဥ္လုပ္သားေတြ ယာဥ္ပုိင္ရွင္ေတြ အေပၚ လႊမ္းမုိးႏုိင္မႈ မရွိသလုိ တာ၀န္ယူႏုိင္စြမ္းလည္း မရွိပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ အက်ဳိးဆက္ကေတာ့ အမ်ားၿပည္သူဟာ ကမာၻေပၚမွာ အဆုိး၀ါးဆုံး အည့ံဖ်င္းဆုံး၀န္ေဆာင္မႈ ေတြနဲ႔ေနစဥ္ ခရီးဆက္ေနရပါတယ္။ အစုိးရနဲ႔ ၀န္ၾကီးအဖြဲ႔ေတြဟာ ၿပည္သူလူထုအေပၚ စာနာမႈရွိမယ္ဆုိရင္ ရုပ္ဖ်က္ၿပီး ဘတ္စစ္ကားတုိးစီးၾကည့္ပါ။ တကယ့္ အေၿခခံၿပည္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ခက္ခဲရုန္းကန္ေနရလည္း သိရွိသြားမွာပါ။ ငါတုိ႔က ဘတ္စ္ကားစီးတဲ့ လူတန္းစား မဟုတ္လုိ႔ ဒီၿပႆနာဟာ ငါတုိ႔ ၿပႆနာမဟုတ္ဘူး ဆုိရင္ေတာ့ ကလင္းဂါဗာနန္႔စ္၊ ဂြတ္ဂါဗားမန္႔စ္ ဘယ္ေလာက္ပဲေအာ္ေအာ္ ကလိန္ကက်စ္အစိုးရအဖြဲ႔ပဲၿဖစ္မွာပါ။ အဲဒီလုိ ၿပည္သူကေခၚရင္ စိတ္နာၿပီး ငါတုိ႔က ႏုိင္ငံေတာ္လုိ႔ေတာ့ အရင္ကလုိ ဘ၀င္ေလမဟပ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ ဆုိတာ ၿပည္သူလူထုကုိေခၚတာပါ။ ဒါဟာ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံအားလုံးရဲ႕ စံခ်ိန္စံညႊန္းပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံဟာ ပြင့္လင္းမႈနဲ႔အတူ ႏုိင္ငံတကာ ပြဲေတာ္ေတြ လက္ခံက်င္းပခြင့္ရလာၿပီ ၿဖစ္ပါတယ္။ လာမယ့္ လေတြမွာ အာဆီယံ ၿပည္သူလူထုအားလုံး စိတ္၀င္စားတဲ့ ဆီးဂိမ္းအားကစား ပြဲေတာ္ၾကီးကုိ လက္ခံက်င္းပေတာ့မွာပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း ၿပည္တြင္း၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြ အဆင့္အတန္းကေတာ့ အာဆီယံႏုိင္ငံ ေတြထက္နိမ့္ပါးေနဆဲပါ။ ဘတ္စ္ကားေတြဟာ ႏုိင္ငံၿခားသားေတြ စီးနင္းႏိုင္ဖုိ႔ ခက္ခဲပါလိမ့္မယ္။ အငွားယာဥ္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမရွိသလုိ ေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္လည္း အတည္တက် မရွိပါဘူး ။ လြန္ခဲ့တဲ့ လေတြကေတာ့ ဘီအာတီစနစ္လုပ္မယ္ ဆုိၿပီး အသံေတြက်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ၾကားရပါေသးတယ္။ အခုေတာ့လည္း ေႏြအိပ္မက္လုိ လြင့္ေ၀ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပန္ ပါၿပီ။ စနစ္တက် ဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္ဖုိ႔ အတြက္ အေၿခခံက်က် ရုိးသားတဲ့ ေတြးေခၚေၿမာ္ၿမင္မႈေတြ ရွိဖုိ႔လုိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေကာင္းမြန္စိတ္ေစတနာ ရွိဖုိ႔လုိပါတယ္။  အခုေတာ့ အစုိးရသစ္ဟာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အလြဲအမွားေတြၾကားမွာ ပဲ့နင္းဦးေထာင္ ဦးနင္းပဲ့ေထာင္နဲ႔ မႏုိင္မနင္းၿဖစ္ေနပါတယ္။ 


ဒီမုိကေရစီကုိ အသြင္ကူးေၿပာင္းေရးဟာ အခ်ိန္ၾကာၿမင့္ေကာင္း ၾကာၿမင့္မွာပါ။ အဆင့္လုိက္အပုိင္းလုိက္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ ရုိးေၿဖာင့္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲဒီလုိမွမဟုတ္ပဲ ယခင္အမူအက်င့္ကုိ နာမည္ေၿပာင္း ေခါင္းစဥ္ေၿပာင္းရုံ ဆုိ အေၿခခံၿပည္သူအတြက္ နာက်င္ရတဲ့ ဟာသေတြပုိမ်ားလာတာကလြဲလုိ႔ သမုိင္းမွာလည္း ဘယ္လုိၿဖစ္ထြန္းမႈမ်ဳိးနဲ႔မွ ရင့္က်က္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဓိကၿမဳိ႕ေတာ္ၾကီး ႏွစ္ၿမဳိ႕သုံးၿမဳိ႕ေလာက္သာ ရွိတဲ့ႏုိင္ငံမွာ ဘတ္စ္ကားစနစ္ေလးေတာင္ စနစ္တက်ၿဖစ္ေအာင္ မစီမံမခန္႔ခြဲႏုိင္ အာရွအဆင့္အတန္းနဲ႔ ကုိက္ညီေအာင္ မၿပဳၿပင္ႏုိင္ခဲ့ဖူး ဆုိရင္… တစ္ႏုိင္ငံလုံး တုိးတက္ဖြံ႔ၿဖဳိးဖုိ႔ ဘယ္လုိတစ္လြဲတစ္ေခ်ာ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၿမင္သိၾကားၿပီး ၾကားထဲကၿပည္သူဟာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ငထြားခါးနာေနရဦးမွာလည္း…။ အစုိးရမင္းမ်ား ေစတနာကို ေလးစားလွ်က္ တုိးတက္ခ်င္ေသာ ဆႏၵေၾကာင့္ တင္ၿပလုိရင္းၿဖစ္ပါသည္။ မွန္ကန္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္ပါေစ။

0 comments: