ၿပီးခဲ့တဲ့ အပါတ္ ေသာၾကာေန႔က ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔အတူ ကၽြန္ေတာ္ ေမာ္တင္၀ါတန္း လမ္းထိပ္က လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထုိင္ၾကတယ္။ သူငယ္ခ်င္းက သူ ဆီးဂိမ္းဖြင့္ပြဲ တကူးတက သြားၾကည့္တာ အဆင္မေၿပတဲ့ အေၾကာင္းေၿပာၿပေနတာ။ ၀င္ခြင့္လက္မွတ္ ၀ယ္ယူဖုိ႔ ခက္ခဲတာ။ ပြဲအတြင္းကားပါတ္စ္မပါလုိ႔ ကားကုိ အေ၀းၾကီးမွာထားခ့ဲရတာ။ ဖြင့္ပြဲလာၾကည့္တဲ့ လူအေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ၀င္ခြင့္လက္မွတ္ ကိစၥကုိဘယ္အဖြဲ႔ ကတာ၀န္ယူမွန္း မသိတာမ်ဳိး။ လမ္းညႊန္ဆုိင္းဘုတ္ေတြ ေၿမပုံေတြ မရွိတာ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အဆင္မေၿပတာကုိ ေၿပာၿပပါတယ္။ စားေသာက္ဆုိင္ေတြ အလုံအေလာက္မရွိတာ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္စနစ္ ည့ံဖ်င္းတာေတြ အာဆီယံမိသားစုအ၀န္း အ၀ုိင္းကသိပ္လာမၾကည့္တာကုိ သူငယ္ခ်င္းက ေဖာက္သည္ခ်ပါတယ္။ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ညံ့ဖ်င္းေပမယ့္လည္း ကြင္းထဲဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားက တရုတ္ၿပည္က နည္းပညာအကူအညီ ခရုိနီေတြ တစ္၀န္းတစ္၀ုိင္းနဲ႔မုိ႔ စည္စည္ကားကားေတာ့ ၿဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္ႏုိင္ငံသား ဆင္းရဲသားေတြသာ မစားရ၀ခမန္း ပ်ားရည္နဲ႔ ၀မ္းခ်တဲ့ ဒီလုိပြဲမ်ဳိးဟာ တုိင္းၿပည္အတြက္ ဘာအက်ဳိးမွ မၿဖစ္ထြန္းဘူး ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္က သေဘာေပါက္ထားပါတယ္။ တုိင္းၿပည္မွာ ရွိတ့ဲ ၿပည္သူလူထုက စီးပြားေရးေလးတက္ေအာင္ ၀င္ေငြေလးတုိးေအာင္ ဘာစြမ္းေဆာင္ရည္မွ မရွိေသးတဲ့ အစုိးရတစ္ရပ္ … အနိမ့္ဆုံး လုပ္ခလစာေငြေလးေတြေတာင္ ႏွာေစးေနတတ္တဲ့ အစုိးရရဲ႕ ဆီးဂိမ္းကုိ ခမ္းခမ္းနားနားက်င္းပ ေငြၿဖဳန္းတာကုိ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ သေဘာမတူလွပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေၿပာခ်င္တာက ဆီးဂိမ္းအေၾကာင္းေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး ။  
             

အဲဒီလုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အစိုးရမေကာင္းေၾကာင္း ကုိယ္ေကာင္းေၾကာင္းေတြ စကားေကာင္းေနတုန္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ဘက္ရည္ဆုိင္ ထုိင္ေနတဲ့ အေနာ္ရထာလမ္းေပၚကေန ယာဥ္ထိန္းရဲေတြ၊ အရံမီးသတ္အနည္းငယ္နဲ႔ ယာဥ္စည္းကမ္းတာ ၀န္လက္ပါတ္နဲ႔ လူတစ္ခ်ဳိ႕ ၿဖတ္သန္းသြားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း လက္ဖက္ရည္ေသာက္ေနရာကေန လွမ္းၾကည့္ မိတယ္ ယာဥ္တုိက္မႈၿဖစ္တာလား ဘာလားေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ကေန ကရိန္းယာဥ္နဲ႔ ေမာ္ေတာ္ကားတင္တဲ့ ယာဥ္ပါေတြ႔ေတာ့မွ စည္းကမ္းမဲ့ယာဥ္ေတြ လုိက္လံထိန္းသိမ္းဖုိ႔ လာတာဆုိတာ သေဘာေပါက္လုိက္ပါတယ္။ ဒီအထိကေတာ့ ပုံမွန္ပါပဲ။ အဲဒီလုိသြားေနတုန္း မွာပဲ လူတစ္ေယာက္က မလွမ္းမကမ္းမွာ ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရ အဖြဲ႔ေတြကုိၿမင္ေနရဲ႕သားနဲ႔ လမ္းေပၚမွာ သူယာဥ္ကုိ အလ်ားလုိက္ ပါကင္မထုိးပဲ ရပ္လုိက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၿမန္မာလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ တလြဲေစတနာက သိတဲ့အတုိင္း အဲဒီလုိ သတိလွမ္းေပးၾကပါတယ္။ ေရွ႕မွာလုိက္ဖမ္းတဲ့ အဖြဲ႔ရွိတယ္ ကားကုိပါကင္ထုိးလုိက္ပါလုိ႔ ..။ မနက္ေစာေစာၿဖစ္တဲ့အတြက္ ကားပါကင္လည္း သိပ္မက်ပ္ပါဘူး တစ္ဖက္လမ္းမွာဆုိ ပါကင္ထုိးဖုိ႔ ေနရာခပ္က်ယ္က်ယ္ ရွိေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဇေ၀ဇ၀ါနဲ႔ ဒီလူရဲလွခ်ည္လားလုိ႔။ ကားစည္းကမ္းတက် မရပ္ရင္ ဒဏ္ေငြတစ္သိန္းနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္အၿပစ္ေပးမယ္လုိ႔ေတာင္ အစုိးရကေၾကၿငာထားတာ။ သူၿပန္ေၿပာတဲ့ စကားၾကားရေတာ့မွ ပုိစိတ္ညစ္ညဴးရပါေတာ့တယ္…။ ဒါတစ္လမ္းေမာင္းၾကီးဗ် ဒီလူေတြေနာက္ၿပန္လွည့္လာလုိ႔ မရဘူး..။ သူကုိယ္သူ ပညာရွိေလသံနဲ႔ အၿမင္ကတ္ေလာက္ေအာင္ ၾကားရပါတယ္။
            ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အရင္ေခတ္တုိ႔က ဆုိင္းဘုတ္အနီၾကီးေတြ လမ္းဆုံလမ္းခြေတြမွာ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ စည္းကမ္းရွိမွ တုိးတက္မည္။ ဆုိတဲ့ စာသားမ်ဳိးေတြပါ။ အဲဒီေခတ္တုန္းကလည္း စည္းကမ္းက ဆုိင္းဘုတ္ေပၚမွာပဲရွိတာပါ။ အခုေကာ ဒီမုိကေရစီ သုိ႔သြားရာလမ္းမွာ စည္းကမ္း၊ ဥပေဒေတြကုိ စာအုပ္ထဲမွာပဲ ထားမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လုိခ်င္တဲ့ ဥပေဒေတြ စည္းကမ္းေတြ ရွိလာမွာမဟုတ္ပဲ.. ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရဲ႕အခြင့္အေရးေတြလည္း ခ်ဳိးေဖာက္ခံေနရမွာပါပဲ။ လူတစ္ေယာက္က စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္တယ္ ဆုိတာ တၿခားသူေတြအေပၚကုိ အခြင့္အေရးယူတာပါ ဒါမွမဟုတ္ တၿခားသူေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြကုိ ပိတ္ပင္တားဆီတာပါ။ အဲဒါအမူအက်င့္ကုိ လူအုပ္စုတစ္စုက လူအမ်ားစုၾကီးေပၚ က်င့္သုံးတာက လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈ ၿဖစ္သြားၿပီးေတာ့၊ ရက္စက္ၿပီးအက်ည္းတန္တဲ့ ၿပစ္မႈေတြၿဖစ္သြား တတ္ပါတယ္။ ဖြံ႔ၿဖဳိးၿပီး ႏုိင္ငံေတြအားလံုး ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံအားလုံး နီးပါးမွာအခြင့္အထူးခံ ဆုိတဲ့လူတန္းစားမရွိဘူး ဆုိတာကုိေတြ႔ၿမင္ရပါတယ္။ အဲဒီအေၿခခံအၿမင္ကုိ လက္ခံတတ္ရင္ ငါတုိ႔ကလည္တယ္၊ ငါတုိ႔လုိက္ရွင္းႏုိင္တယ္၊ ေငြရွိတယ္၊ လူၾကီးရွိတယ္၊ အဘနဲ႔သိတယ္ ဆုိတဲ့အထာမ်ဳိးေတြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မေတြ႔ခ်င္မၿမင္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ သမၼတကေန လမ္းေဘးေတာင္းစားတဲ့ လူအထိ ႏုိင္ငံသားၿဖစ္မႈက အတူတူပါ။ ႏုိင္ငံအေပၚ အက်ဳိးၿပဳမႈေပၚအလုိက္ သူ႔ရဲ႕ ထည္၀ါမႈ သူ႔ရပုိင္ခြင့္ သူ႔ဂုဏ္သေရကြာၿခားသြားမွာပါ။


            တေလာကတင္ ညဘက္ အရွိန္ၿပင္းစြာ လမ္းေၿပာင္းၿပန္ေမာင္းႏွင္တဲ့ ယာဥ္တစ္စီးေၾကာင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္က လာတဲ့ ယာဥ္ရဲ႕ ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ေဘးနားထုိင္လုိက္တဲ့သူေကာ လမ္းေၿပာင္းၿပန္ယာဥ္ေမာင္းေကာ ေသဆုံးသြားတဲ့ ယာဥ္တုိက္မႈတစ္ခု ရန္ကုန္ၿမဳိ႕လယ္မွာ ၿဖစ္သြားတယ္လုိ႔ ၾကားလုိက္ရပါတယ္။ စိတ္မသက္သာစရာပါ..။ လမ္းစည္းကမ္း ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္လုိက္ရင္ အဲဒါဟာ မုိက္ရူးရဲဆန္တဲ့ အရူးထမႈတစ္ခုသက္သက္သာ ၿဖစ္ၿပီး။ အဲဒီအတြက္ တၿခားအၿပစ္မဲ့သူေတြရဲ႕ အသက္အုိးအိမ္စည္းစိမ္ေတြပါ လုိက္လံထိခုိက္ဆုံးရႈံးေစပါတယ္။ အဲဒီအၿပဳအမူမ်ဳိးေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မၾကာခဏၾကားေနရတာ ေတာ္ေလာက္ၿပီလုိ႔ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဟုိတစ္ပါတ္က ေရးခဲ့သလုိ ကမာၻေပၚမွာ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ လူ ၂၇၀၀ေက်ာ္ေလာက္ ေသတယ္ဆုိရင္ စစ္ပြဲေတြေၾကာင့္ ေသတာနဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ် ဒါမွမဟုတ္ ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ ေသဆုံးရတဲ့လူေတြက ပုိေတာင္မ်ားေနမွာမလားပဲ။ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတာက အဲဒီေသဆုံးတဲ့ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြက ဆင္းရဲတဲ့ မဖြံ႔ၿဖဳိးေသးတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာ အမ်ားဆုံးၿဖစ္တာမုိ႔ပါ။ 


            အဓိကယာဥ္ပုိင္း လမ္းပုိင္းအခက္အခဲ ရွိတယ္ဆုိရင္ေတာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ … စည္းကမ္းပုိင္းကုိ အေရးအၾကီး ဆုံး လုိက္နာသင့္တယ္လုိ႔ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သူငယ္ခ်င္း ကုိေနဘုန္းလတ္ ေၿပာဖူးတာ သတိရတယ္။ သူေထာင္က လြတ္လာေတာ့ နယ္ၿမဳိ႕ေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံအႏွံ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သူ ပညာေရးသင္တန္းေတြ ေဟာေၿပာပြဲေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား လုိက္ေၿပာရတယ္။ နယ္ေတြနဲ႔ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ၿပည္သူလူထုကုိ ဥပေဒေတြ စည္းကမ္းေတြ လုိက္နာဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ေၿပာရရင္ ငါ့ကုိ အစုိးရဘက္လုိက္သြားတာ လာလုိ႔ထင္ၾကတယ္လုိ႔ ေၿပာၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆုိေတာ့ အရင္အစုိးရ အဆက္ဆက္ဟာ ဥပေဒတုိ႔ စည္းကမ္းတုိ႔ဆုိတာကုိ ၿပည္သူေတြကုိ ဖိႏွိပ္ဖုိ႔ ႏွိပ္ကြတ္ဖုိ႔အသုံးၿပဳခဲ့တာ ေၾကာင့္ပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ၿပည္သူလူထုအမ်ားစုက ဥပေဒတုိ႔ စည္းကမ္းတုိ႔ မလုိက္နာတဲ့အၿပင္ တၿခားနည္းလမ္းၿဖစ္တဲ့ လာဘ္ေပးမႈတုိ႔ အာဏာရွိသူကုိ ပံ႔ပုိးတာတုိ႔ ေထာက္ပံ႔ၾကတဲ့နည္းလမ္းမ်ဳိးေတြနဲ႔ ေၿဖရွင္းၾကပါတယ္။ အဲဒီအက်င့္ဆုိးေတြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ အခုထက္ထိလႊမ္းမိုးေနဆဲပါ အဲဒီလုိၿဖစ္တာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က စည္းကမ္း၊ ဥပေဒေတြကို ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ တန္ဖုိးထားဖုိ႔ နည္းလမ္းေတြက အေရးယူမႈအၿပစ္ေပးမႈ၊ ၿပစ္ဒဏ္ေတြတုိးၿမွင့္မႈေတြနဲ႔ တင္ေၿဖရွင္းလုိမရပါဘူး၊ အသိပညာေပးမႈ၊ ၿပဠန္းဥပေဒေတြ ရုိးေၿဖာင့္ဖုိ႔၊ တရားဥပေဒဟာ မွ်တတယ္ဆုိတာ လူထုလူတန္းစားအားလုံး သိၿမင္နားလည္ႏုိင္ဖုိ႔ စံနမူနာၿပၿဖစ္မႈေတြရွိပါတယ္။ အရင္ေခတ္ကလုိ ဖမ္းခ်င္တဲ့လူကုိ ဖမ္းခ်င္တဲ့အခါ ဥပေဒအထက္မွာ ဘယ္သူမွတက္မေနရဘူးဆုိတဲ့ စကားကုိသုံးခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကေနာက္ပါတယ္ ဥပေဒအထက္မွာ ဘယ္သူမွတက္မေနရတဲ့ ဥပဒေအာက္မွာလည္း ဘယ္သူမွမရွိပါဘူးကြာတဲ့…။ ဥပေဒက သက္သက္ လူေတြကသက္သက္ပါတဲ့။ အဲဒီလုိ ေန႔ေတြၿပန္မေရာက္ဖုိ႔ လူတုိင္း ကုိယ္စီကုိယ္ငွ စည္းကမ္းရွိၾကဖုိ႔ လုိမယ္ထင္တာပဲ..။

ေအာင္ပုိင္စုိး
           

0 comments: